• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser

IngelaLeif

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
27032
Medlemskap
2024
Har varit 2 år i rad på Hönö Klova ställplats som har mycket goda vitsord, med rätta. Det som drar ned betyget är att man inte har fått ordning på dessa j-a mopeder som kör fram och tillbaka. I natt körde ett par utan ljuddämpare från ca 23.00- 03.00! Likadant förra ggr tyvärr, stanna på annan plats på öarna
Bedrövligt att man inte fått bort dessa missanpassade individer med hjälp av boende/polis/kommunen.
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Har varit 2 år i rad på Hönö Klova ställplats som har mycket goda vitsord, med rätta. Det som drar ned betyget är att man inte har fått ordning på dessa j-a mopeder som kör fram och tillbaka. I natt körde ett par utan ljuddämpare från ca 23.00- 03.00! Likadant förra ggr tyvärr, stanna på annan plats på öarna
Bedrövligt att man inte fått bort dessa missanpassade individer med hjälp av boende/polis/kommunen.
Ungdomar får också ha roligt ,skulle tro att dom har mera rätt för det ..dom är väl födda där och vi är inkräktare
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.193
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Tråkigt när det är så, vi var där för ett par dagar sedan men hörde inget oväsen från några mopedister. Vi trivdes utmärkt både med ställplatsen och omgivningen.
 
F

F.d. 58689

Guest
Nytt från Alingsås idag stod i Alingsås tidning att ställplats savannen ska ändras att det bara ska vara 10 platser och man bara får stå i 24 Tim ingen service som tidigare då hänvisar man till campingen
Är det ens en ställplats? Det är ju bara en vanlig 24-tim parkering för ca 10 st PB2, fast det missbrukats. Har inte haft mer service än en soptunna.
Skrev om det tidigare i år, när jag var där, Jag stod ensam på de platserna som var avsedda för PB2! På den vanliga parkeringen för både PB1 och PB2 stod några på tvären för att kunna ha campingmöblerna på gräset.

Kommunens info Parkering på Savannen som sker utanför den tillåtna ytan kommer att bötfällas.

Se mitt inlägg 86 och bilder i denna tråd.
 
Senast redigerad av en moderator:

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Nytt från Alingsås idag stod i Alingsås tidning att ställplats savannen ska ändras att det bara ska vara 10 platser och man bara får stå i 24 Tim ingen service som tidigare då hänvisar man till campingen
inte en dag försent ! använts som gratis uppställningsplats ! vi som kommit dit som gäster och vill besöka trästan har inte fått plats ! fått parkera i gbg och ta lokaltåget ! puh vad trött man blir !
 
Toppen