• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser till TOMTOM 700

F

F.d. 15200

Guest
Hej på er alla!

Kan någon i klubben hjälpa mig och tala om för mig hur jag
laddar ner Ställplatser för Europa till min TOMTOM 700?
Är inte så bra på det här med datorer, har försökt men inte
lyckats, vore mycket tacksam för hjälp med detta.

Tack på förhand.

Johnny 1378:msn_computer:
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser till TOMTOM 700

Hej

Markera båda filerna och packa upp dom och spara dom förslagsvis på skrivbordet, dom hamnar i en ny mapp med samma namn. Dra sedan över de två filerna till din europa karta på din TomTom. Om du har kopplat TomTom till datorn så hittar du enheten om du klickar på "den här datorn" . TomTom finns sedan under rubriken "enheter med flyttningsbar lagringsmedia"

Hälsningar Kenneth
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Ställplatser till TOMTOM 700

Hej Master,
Jag hakade på den här tråden eftersom det bär av till Tyskland och Frankrike i höst. Jag gjorde som du beskrev och hoppas det blev rätt. När jag öppnade TomTom på min dator, valde jag ikonen "Western Europe" och fick då fram en ny ruta med en hel hoper ikoner. Det var till den rutan som jag knödde in de två ikonerna från filen som du lade in på tråden. Blev det rätt så? Som jag ser det har jag ingen möjlighet att kolla resultatet förrän jag kommer till Tyskland. Jag förmodar att det är husbilssymbolen - som fanns bakom den ena ikonen - som ska dyka upp på navigatorn när jag närmar mig ställplatsen. Hälsn & tack/AndersW
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser till TOMTOM 700

Hej Anders.

Du har gjort alldeles rätt. Det är bara att knö in dom i western europa kartan. Det är inga problem att kolla om du får upp dom på kartan.

På min TomTom så har jag en funktion där man kan söka på kartan. Du kan ju söka på olika intressepunkter och väljer du då Bordatlas så får du fram dessa på kartan. Du bör ju söka på en ort i Tyskland.

Man kan ju även lägga larm på intressepunkterna och får då en signal när man kommer till valt avstånd från ip.

För att göra detta så går man in på ikonen hanter ip under verktygsmenyn. Där ser man alla ip kategorier som finns i navigatorn.

/Kenneth/
 
Senast ändrad:
Toppen