Sv: Ställplatser skidanläggningar
Jag tycker inte det känns rätt att tänka i dessa banor.
Tycker inte det känns bra att behöva känna sig diskriminerad bara för att man har skaffat sig en husbil och att därtill behöva krusa för att få komma till anläggningar och campingar känns ännu sämre.
Skulle gärna se ett brev som vänder sig till ansvariga inom både privata och kommunala anläggningar med lite mer fakta om hur många husbilar som rullar i Sverige, hur många människor som reser på detta sätt och vad vi förväntar oss för service.
Gärna referera till anläggningar som förstått hur man tar emot husbilsfolket.
Eftersom husvagnar tydligen inte har detta problem och våra servicebehov är tämligen lika så skulle detta framgå på något sätt, dessutom fördelarna med husbilar framför husvagnsekipage.
Våra husbilar är egentligen en husvagn med ratt.
Fördelar med husbilar gentemot ett husvagnsekipage är framförallt att vi kräver inte lika mycket plats. Vi kommer med 1 fordon istället för 2, vårat fordon är vanligen mellan 5 och 8m långt medan ett husvagnsekipage ligger på det dubbla. Vi betalar samma avgift på en camping som husvagnar trots att vi bara behöver hälften så stort utrymme.
Husbilsfolket är för det mesta något äldre än husvagnsfolket vilket innebär att vi är i allmänhet lugna och städade individer som inte har några barnskaror med som kan verka störande på omgivningarna. Alla håller väl inte med om det sistnämnda men en del gör nog det.
Att det finns mellan 1 och 3 hundar i husbilarna behöver man väl inte upplysa om.
Har läst att köpkraften skulle vara större hos husbilsfolket men det är jag inte säker på.
Fyll gärna på med mera fördelar, jag kommer inte på fler just nu.
Det sitter väl en del byråkrater i ledande ställning på kommunerna så brevet bör väl författas på kanslisvenska så dom förstår vad som skrivits.
Personligen tror jag att detta kommer att reda upp sig självt med tiden eftersom detta med husbilar är en relativt ny företeelse här i landet.
Träffar man på campingar där man inte känner sig välkommen så är det bara att åka vidare till ett annat ställe, eftersom vi blir fler och fler så kommer det att bli bättre med servicen för oss, det är jag säker på.
Ett problem kan det bli om vi börjar krångla och kräva speciella platser för husbilar och ställa andra krav än vad husvagnsfolket har.