F
F.d. 53054
Guest
Sv: Ställplatser priser
Är kanske lite sen att svara på denna tråd men!
Har varit med om en resa att bygga 7 st ställplatser på min dotters gård.
Det viktigaste har varit att kunna ge den service som husbilsägare vill ha.
Stora platser (enl. brandmyndighetens rekommendationer).
Tömmningsmöjligheter för gråvatten och latrin. Sophantering, färskvatten och el. När vi ändå var igång gjorde vi en grillplats och en boulebana för trivslens skull. Vi installerade wi-fi som vi ansåg att många vill ha, vissa saker är kanske
lite överkurs men smaken är som baken. Slutligen vill jag då komma till "vad skall en ställplats kosta" en ställplats kan vara en grusplan utan service eller lite mer påkostad med viss service, vår kostade 450.000:- att anlägga och får väl anses rätt normalt. Vår kalkyl blev 150:- per dygn inkl. alla faciliteter, då måste man också räkna med sophanteringskostnader,va och lite underhåll.
Husbilsklubbens medlemmar subventioneras under juli månad -15 för att testa.
(se vår ställplatslista under skåne och Gunnestorps stoppställe).
Och glöm inte boulekloten och tennisraken om ni vill testa banorna
Hälsningar
4435
Är kanske lite sen att svara på denna tråd men!
Har varit med om en resa att bygga 7 st ställplatser på min dotters gård.
Det viktigaste har varit att kunna ge den service som husbilsägare vill ha.
Stora platser (enl. brandmyndighetens rekommendationer).
Tömmningsmöjligheter för gråvatten och latrin. Sophantering, färskvatten och el. När vi ändå var igång gjorde vi en grillplats och en boulebana för trivslens skull. Vi installerade wi-fi som vi ansåg att många vill ha, vissa saker är kanske
lite överkurs men smaken är som baken. Slutligen vill jag då komma till "vad skall en ställplats kosta" en ställplats kan vara en grusplan utan service eller lite mer påkostad med viss service, vår kostade 450.000:- att anlägga och får väl anses rätt normalt. Vår kalkyl blev 150:- per dygn inkl. alla faciliteter, då måste man också räkna med sophanteringskostnader,va och lite underhåll.
Husbilsklubbens medlemmar subventioneras under juli månad -15 för att testa.
(se vår ställplatslista under skåne och Gunnestorps stoppställe).
Och glöm inte boulekloten och tennisraken om ni vill testa banorna
Hälsningar
4435