TJYVCAMPAREN
HBK Medlem
Är det inte dax att börja ge fan i att besöka ställplatser som kostar mer än 100kr tycker nog att vissa platser börja överskatta sig själva
Senast ändrad:
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kenth din vision tangerar tankarna kring planhushållningen och resultaten från dessa experiment känner vi.
Vem ger dig rätten att sätta ut "Riktpriser"? Det brukar vara producenten utav varan/tjänsten som fått förtroendet att göra det och då blir den satt efter produktionskostnaden eller utifrån värdet varan/tjänsten har i marknaden.
Att gå så långt som du, där konsumenten sätter priset, ja så långt gick inte ens Karl Marx.
Varför inte skriva en avhandling där du utvecklar dina ekonomiska teorier och vi kanske snart har en Nobelpristagare i ekonomi i klubben.
Marknadsekonomin har sina svagheter, men har hittills visat sig vara överlägsen alla andra ekonomiska teorier och visioner.
Tommy
Det är campingägare som driver upp priserna. En maffialiknande organisation som agerar med tvivelaktiga metoder lååångt utanför sina campingar. Det finns några få undantag. Vi berättar för alla våra vänner vilka campingägare som styr och ställer. Dessa blir ju såklart bojkottade.
Riktpris för en p-plats/ställplats är MAX 100:-
Riktpris för en campingplats är MAX 200:-. Sen kan det tillkomma för el mm.
Är köpmannaföreningen på orten lika smarta som i övriga Europa så är tömning och nytt vatten nästintill gratis, typ 20:-.
Så har det fungerat på de platser vi har stannat på i Sverige. Det kan skilja sig mellan stad och landsbygd i samma kommun.
Jag önskar jag kunde hålla med dej Kenth, men enligt min uppfattning är det husbilsägares som driver upp priserna med krav på mer och mer service. Det fåtal som skriver på detta forum låter alltid lika, det behövs ingen service. Men i verkligheten är de ställplatser med fullservice på gränsen till campinglivet väldigt ofta fulla. På de ställen som har både elplatser och platser utan är det alltid elplatserna som är fulla först och de andra som är svåra att fylla. Att sen en grupp som skriver på forumet tycker annorlunda gör inte skilland ute i verkligheten. Jag har via mitt engagemang i Ställplatsgruppen (tidigare Kommungruppen) besökt otaliga ställen de senaste åren och min bild är klar och tydlig, servicen efterfrågas även om jag själv gärna står mitt ute i skogen utan någon service vilket jag gör i skrivande stund...
Vi som jobbar i Ställplastgruppen försöker att så långt som möjligt förespråka en viktig service, tömning av grå och svartvatten (och naturligtvis fyllning av färskvatten. Men bilden som möter oss på många ställen är som jag beskrev ovan...