• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsen vid reningsverket Ystad

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Det är var och ens ansvar. Jag har inte sett någon kontrollant hittills i år. Jag har hört rykte att husvagn med bil måste betala för två fordon. Den trafikreglerande avgiften är bara dagtid. Gratis på natten.
 

Rosberg

HBK Medlem
Inlägg
121
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2024
När vi var där senast så kom det en privat bil och läste av antal betalade i automaten och på kvällen körde han sakta förbi och kontrollerade. I princip kunde man ju fjärravläsa antal betalade och är det samma som antalet platser behöver man ju inte åka dit
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Var där i Torsdag o fredag På fredagen vid 12,30 kom en p-vakt från kommunen ock gick runt o skannar av reg nr en del fick böter på 500 kr
Tog ett snack med honom om denna plats . Han sa att kommunen övertagit platsen nu ,ock att det inte är någon ställplats utan en parkering ock här betalar man för varje fordon så Gunill o Kent har rätt i den saken
Leffe
 

Åke Nordström

HBK Medlem
Inlägg
235
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
3583
Medlemskap
2026
Rent teoretiskt kan väl(?) ett husvagnsekipage ställa husvagnen på betalplats men ställa bilen på gratisplatsen där klass-ett-skyltning gäller. Ännu en möjlighet rent teoretiskt kan vara att ställa hela ekipaget bil och husvagn där klass-ett-skylning gäller, eller?
 
Toppen