• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatsen vid reningsverket Ystad

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Skiltingen viser at det er avgift 7 dager i uken. En effektiv måte å fjerne de permanente vognene som var der tidligere. Skiltet i bakgrunnen viser at noen plasser er avsatt til småbiler. Ingen ting om at det er forskjell på betaling for PB1 og 2. Om det er en utskevet P lapp uten regnummer så kan en kjøpe ny for neste døgn :D
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Skiltingen viser at det er avgift 7 dager i uken. En effektiv måte å fjerne de permanente vognene som var der tidligere. Skiltet i bakgrunnen viser at noen plasser er avsatt til småbiler. Ingen ting om at det er forskjell på betaling for PB1 og 2. Om det er en utskevet P lapp uten regnummer så kan en kjøpe ny for neste døgn :D

Knut, du slår in ditt bilnummer när du betalar och du kan få bekräftelse som sms eller mail men inget papperskvitto.

En bild från Ystads park hemsida.
_20200521_095725.JPG

Vi får se hur hårda dom är med 24 timmar.

Krister
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Skiltingen viser at det er avgift 7 dager i uken. En effektiv måte å fjerne de permanente vognene som var der tidligere. Skiltet i bakgrunnen viser at noen plasser er avsatt til småbiler. Ingen ting om at det er forskjell på betaling for PB1 og 2. Om det er en utskevet P lapp uten regnummer så kan en kjøpe ny for neste døgn :D
I inlägg #1 står det "Kvitto bara på mailen eller sms". Så din idé fungerar inte Kurt.

//Jan

Tvåa på bollen :D
 
D

Deleted member 11118

Guest
Kan någon förklara för mej hur ett kvitto hamnar i min mobil om jag betalar med kort. Hur skall p-vakten kolla om jag betalt om kvitto finns i min mobil? Var står det på skylten att kvitto kommer i mobilen. Någon har kanske betalat med kort så vi vet hur det fungerar.

Hur det funkar betala med mobilen vet jag för det gör jag ofta.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Kan någon förklara för mej hur ett kvitto hamnar i min mobil om jag betalar med kort. Hur skall p-vakten kolla om jag betalt om kvitto finns i min mobil? Var står det på skylten att kvitto kommer i mobilen. Någon har kanske betalat med kort så vi vet hur det fungerar.

Hur det funkar betala med mobilen vet jag för det gör jag ofta.

Eftersom du har registrerat ditt bilnummer har den som gör kontrollen möjlighet att läsa av parkeringsautomaten vem som betalat.
Kvitteringen väljer du själv genom att knappa in telnr. eller din mail för att ha kontroll på tiden.
Krister
 
D

Deleted member 11118

Guest
Eftersom du har registrerat ditt bilnummer har den som gör kontrollen möjlighet att läsa av parkeringsautomaten vem som betalat.
Kvitteringen väljer du själv för att ha kontroll på tiden.
Krister

Om jag fattar dej rätt så skall jag knappa in bilnumret i apparaten när jag betalar med kort. Vet vi att det är så för det står ingenstans. När man betalar med mobilen knappar man in bilnumret.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Välkomna till en vanlig P automat! Reg nummer måste alltid registreras då kan p vakten sitta i sin bil och läsa av alla uppgifter i sin dosa! P biljett är bara för eget intresse!

Håller inte riktigt med. När jag är hos tandläkaren betalar jag med kort och får en biljett och det är en vanlig p automat. Jag registrerar aldrig bil numret, gör det bara när jag använder någon app.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
I förra veckan parkerade jag vid järnvägsstationen i Karlstad och betalade med kort i automaten. Jag fick knappa in bilnumret och kvitto kom på mejl.
Så det här är nog vanligare än vad du tror Lassej.
//Jan
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Håller inte riktigt med. När jag är hos tandläkaren betalar jag med kort och får en biljett och det är en vanlig p automat. Jag registrerar aldrig bil numret, gör det bara när jag använder någon app.
Det finns väl nåt dussin varianter av P-automater och betalningssätt...

/Ingvar
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Avresa 07.59... nä nä nä. jag värderar en sovmorgon mer än en hundralapp, glöm det :)

Håller med dig Jocke! Man/vi/du/jag (gillar inte att använda "man") kan oftast 19.00 betala för tre timmar och då stå till 10.00

OM dom vill få bort även betalande långliggare så räcker det med att dom utöver kontroll av betald avgift gör ventilkontroll för att se om bilen stått stilla längre än 24 timmar, det finns ännu säkrare källa men jag går på Lawline, där skriver dom även att det inte räcker att flytta inom området...
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, för några år sen var vi på nämda plats o det var trångt om saligheten, hur det går nu när det är betalning som gäller blir svårt ,någon gräns för avstånd mellan vagnarna fanns inte vi höll ca 3.5 m till grannen o det tog inte lång stund förrän det avståndet krympte betydligt blev ca 1m i stället
 
Toppen