• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats inomhus Göteborg?

F

F.d. 52419

Guest
Hej på er!

Efter kollat på husbilar i ett halvår (och lärt mig väldigt mycket i alla trådar här på HBK...!) slog jag till, och sen en månad tillbaka har ju nu en egen liten pärla! Det är en gammal Peugeot J5 från -87, väldigt fint omhändertagen, men med mycket "personlighet"...

Letar nu garage där den kan stå i göteborgstrakten och undrar om någon känner till något. Hur brukar ni göra? Ha den inomhus på vintern och utomhus på sommaren? Jag är från norra sverige och har förstått att bilarna rostar betydligt fortare här nere, så vill skydda den från västkustvindarna. Garaget måste inte ligga supernära, men det är klart att är det nära så kommer jag både fixa och åka ut med bilen mer.

Det har varit mycket fix här i början, väldigt roligt att börja lära sig, har tex bytt oljefilter och olja för första gången i mitt liv!

/Lisa
 
F

F.d. 52419

Guest
Tack, jag vet inte vad jag ger mig in på riktigt, men det känns spännande och kul!
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Under menyvalet "Köp & Sälj" finns "Rabatter, Erbjudanden".
Där finns bl.a. ett avsnitt "Tips: Uppställningsplats - Förvaring".
Den innehåller tips om uppställningsplatser/vinterförvaring. Problemet så här års kan vara att alla platser är upptagna men det kan vara värt ett försök att leta där.
Dock är det bara medlemmar i Husbilsklubben.se som har behörighet att läsa denna del av vårt forum.

För att bli medlem i Husbilsklubben.se gör du så här:
Logga in.
Klicka på ditt användarnamn högst upp till höger.
Klicka på "Din profilsida".
En bit ner till vänster hittar du det Bankgironummer och det OCR-nummer som du skall använda.
Du betalar 150kr som anmälningsavgift och 100kr i årsavgift, totalt 250kr.
Efterföljande år betalar du endast årsavgiften på 100kr.
Välkommen till Husbilsklubben.se
 
F

F.d. 52419

Guest
Ingen aning, det är några ägare tillbaka isåfall. Regnummer MDD 698. Mina komplimanger till alla tidigare ägare, den är så fin så fin... så isåfall får du hälsa och tacka!
 
Toppen