• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

StällPlats i Karlskrona

kela1202

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
399
Medlemskap
2024
Hejsan.
Hej alla husbilsälskare jag undrar om någon vet om det finns någon ställplats i Karlskrona. Tänkte åka över till Polen så det vore smidigt att hitta en sådan.
Har ni några tips om Polen så vore jag tacksam också.
Snart är det sommar Hurra... så vi kan åka ut och glida.
Tack på förhand kela1202.
Kent :twitcy:
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: StällPlats i Karlskrona

Vår ställplatslista har 3 alternativ i Karlskrona den som lämpar sig bäst i ditt fall är Handelshamnen . Eller Saltsjövägen lita lugnare utan trafik.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: StällPlats i Karlskrona

Hej

Det är den här platsen Nisse menar.
Handelshamnen ligger inne i Karlskrona nära färjan till Aspö och det är ju inte den färjan du ska med.

Ha de

Saltsjöbadsvägen

GPS: N56 10 13.0 E15 36 00.7
copyhbk.png

©Husbilsklubben.se
attachment.php


Plats: Grusplan
Vägbeskrivning: Mitt emot Handelshamn
Service: Rastplatsmöbler, Soptunna, Internet
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: StällPlats i Karlskrona

:)
Hej på er!

Vi åkte ut den vägen förra semestern. Det blev lite brådis ner. Så vi stannade och övernattade nere vid färjelägret. Det gick alldeles utmärkt. Hade tillgång till terminalen och deras toautrymmen. Vi stog bland tradarna. Det var lugnt och fint. Vi skulle ju bara sova så det var inga större krav på omgivningen.

M.V.H.
Frank
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: StällPlats i Karlskrona

Vi åkte ju ut genom Polen förra sommaren. Vårt intryck av Polen är bara positivt.

Vi åkte i stora drag på mindre vägar. Även om vi besökte några större städer. Upplevde ett fint landskap och mycket vänliga människor. Hjälpsamma och positiva.
Var på en camping i Krakow. Ordning och reda. En "matrona" som styrde och ställde med allt och alla. Drev campingen med järnhand men på ett positivt sätt.
Ett annat ställe som vi fastnade för. Zakopane. Fantastisk natur, höga berg och djupa dalar, vyer och vandringsleder.
Men sedan är det ju trots allt eget intresse som styr. Polen har mycket att erbjuda. Och vår uppfattning är att du kan glömma alla varningar om stölder m.m. Det är inte värre där än hemma.

Ha en fin sommar!
Frank & Yvonne
med Klara

:eek:
 
Toppen