• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats/ Camping på väg till Portugal slutet av september

agnetaolsson

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Tibro
HBK-Nr
3496
Medlemskap
2021
Planerar resa till södra Portugal de två sista veckorna på september. Någon som vet hur länge campingar har öppet i Frankrike och Spanien denna period?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Planerar resa till södra Portugal de två sista veckorna på september. Någon som vet hur länge campingar har öppet i Frankrike och Spanien denna period?
Rent generellt går det inte att svara på din fråga, det är säsongsavslutning vid den tiden på många av de traditionella campingarna.

Om det är campingar du vill övernatta på så rekommenderar jag att du köper ACSI Card: CampingCard ACSI - Eurocampings.eu

Ger dig rabatterat pris, men kanske det viktigaste, i appen och i boken som kommer med medlemskapet finner du datumen när campingarna är öppna.

Däremot är de flesta ställplatserna öppna vid den tiden, här har jag ingenting bättre att rekommendera än vår egen produkt, ”Husbilsplatser” som är bäst, du finner den uppe till Höger; Husbilsplatser | Husbilsklubben.se

Trevlig resa, har du fler frågor skriv dem här....

TommyD
 

Escapingswedes

FD HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
29757
Medlemskap
2021
Om du bara vill stanna någon natt på varje ställe hittar du lätt ställplatser via Park for night appen.

De flesta ställplatser är öppna året om, vi åkte igenom Tyskland, Frankrike och Spanien i början av året (januari till mars) och då var det inga problem att hitta platser som var öppna
 
Toppen