• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sprit ska INTE vara kyld och absolut inte fryst

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Nedkjøling demper de aromatiske emner - eller sagt enkelt fjerner smaken. Dette gjelder det meste. En kald øl glir lett ned, men hva med smaken - prøv den samme temperert til rumstemp. Det er mulig at smaken blir for sterk :D.

Det finnes sprit som inneholder aromatiske emner som ikke er behaglige - da vil nedkjøling være en fordel. Samme med dårlig vin, men god vin fortjener å drikkes i romstemperatur eller opp til kroppstemperatur - dette gjelder all vin.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Isglass kan funka en varm dag, men is, vem äter det o_O

Kall vodka, kall fruktsoda med en nerstoppad piggelinglass i glaset brukar dom flesta gilla. Nu föredrar jag andra skötsammare drycker!

Mjölk bör vara ca +3 grader och likaså CocaCola och bör drickas i tunna glas!

Sover ni fortfarande? ni som gillar ädlare drycker?:twitcy:
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Kall vodka, kall fruktsoda med en nerstoppad piggelinglass i glaset brukar dom flesta gilla. Nu föredrar jag andra skötsammare drycker!

Mjölk bör vara ca +3 grader och likaså CocaCola och bör drickas i tunna glas!

Sover ni fortfarande? ni som gillar ädlare drycker?:twitcy:
Japp vaknade nu efter ett födelsedagsfirande ”på byn” :cool:
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.382
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Och nästan försovit sig, upp äta frukost och iväg till nästa ställe att bli firad på.
Om det är så mycket nu undrar hur det blir vid 50-år?
Förstår att många drar sig för att vara hemma då....
Fast jag har ju lite år kvar dit att fundera på :cool:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Den 27 Augusti 1922 vann nejsidan mot att införa totalförbud av alkoholhaltiga drycker i Sverige med 50.8%... Och av en händelse snubblade jag över hur en affisch i folkomröstningen såg ut i en antikaffär.

Förmodligen ger jag bort den om 2 år i samband med en kräftskiva som en påminnelse över vad som pågick i Sverige för 100år sedan!20200926_123140.jpg
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Den 27 Augusti 1922 vann nejsidan mot att införa totalförbud av alkoholhaltiga drycker i Sverige med 50.8%... Och av en händelse snubblade jag över hur en affisch i folkomröstningen såg ut i en antikaffär.

Förmodligen ger jag bort den om 2 år i samband med en kräftskiva som en påminnelse över vad som pågick i Sverige för 100år sedan!Visa bilaga 199907
Det är klart att det är en småläning som var så förståndig.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Den 27 Augusti 1922 vann nejsidan mot att införa totalförbud av alkoholhaltiga drycker i Sverige med 50.8%... Och av en händelse snubblade jag över hur en affisch i folkomröstningen såg ut i en antikaffär.

Hoppas du inte betalade alltför mycket!

Denna välkända affisch finns i nytryck för en dryg hundring.

Pålle
 
Toppen