• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spricka i plåten....

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: Spricka i plåten....

Hade flera Cabby på husvagntiden. Deras utsågning för dörren hade aldeles för skarpa hörn och dörren va kantig i överkanten. I något av dessa hörn sprack ofta dörrhålet precis som på bilden. Utsidan va av aluminiumplåt och klarade inte påkänningarna när vagnen flexade.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Spricka i plåten....

Det är ju viktigt att hitta de rätta rådgivarna här i livet, även inom husbilslivet.

Det där med "stopphål" och med lim, som "löser upp" osv tror jag inte särskilt mycket på. OM det .................
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan, med det uttalandet utgår jag från att du aldrig har lagat plast/glasfiberfronter till "vanliga" bilar. Till det finns det t.o.m. färdiga rep. satser att köpa och då bör man även borra flera hål på båda sidor längs med sprickan som det rätta limmet kan jäsa ut ur underifrån när man trycket upp armeringsbiten för att binda samman sprickan igen, så man får ett stopp på den. Enklast är det med matrial som epoxilim tar på, svårast är plast som inte funkar med epoxi. Då återstår lim som smälter samman med materialet eller typ Sika som grepper på det mesta. Det går också att svetsa med hetluft och rätt plastsvetspinne, men mycket svårt att få bra.

M.v.h. JANKRO.

Toppen