• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spricka i duschgolvets kant mot väggen

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Hade en liknande spricka dock bara 4-6cm. Tog sika & med en smala slang på pipen t sikan tröck jag in så mycket som fick plats "under golvet" via sprickan. Verkar hålla. Bara duschat 3-5 ggr sedan lagningen...
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.791
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Jeg har haft en tilsvarende sprække på en Elnagh Prince 581 fra 2011. Den opstod fordi bruserbunden ikke var understøttet korrekt.

Der var kun at demontere alle bruservæggene, så jeg kunne får bunden ud så den kunne erstattes med en ny. Det var svært, da der var brugt voldsomt meget lim. Jeg lavede en ordentlig understøtning inden jeg monterede den nye bund.

Heldigvis opdagede jeg hurtigt revnen, så der nåede ikke at komme fugtskader, iden jeg fik bruserbunden udskiftet.
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
I Underlaget till duschgolvet var det för stora hål vid de 2 golvsilar som sitter för avlopp från duschen,
vid den andra reparationen förstärktes golvet så nu går det faktiskt att gå på golvet utan att det sviktar.
Bilen är en Hobby Siesta 2014
 
Toppen