• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spillvattentank Hobby 750

ses

HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Håbo
HBK-Nr
30477
Medlemskap
2024
Hej, har kört med hink och utvändig ventil. Idag rinner inget, trots bil i våg. Sitter en gråvattentank, visste inte, som inte tömmer sig just nu. Jag har inte reglaget vid latrintanken, som vissa verkar ha. Någon 750-ägare som kan ge mig tips, om själva gråvattentanken också har ett reglage. Skiljer lite mellan 750-bilar. Jag har t.ex. stor garagedörr.
Mvh
Erik
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.605
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Tyvärr vet jag inte hur det är på just din modell... Men fyll tanken till 50% öppna ventilen och kör sen en tur runt i kvarteret.... Kanske stoppet släpper ;)

Den som kör med öppen avloppsventil bidrar till att öka den negativa inställningen till husbilar. Den som uppmanar till dylikt beteende hör, enligt min mening, inte hemma i HBK!

Pålle
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej jag har en hobby 700 av 2003 års modell med tömning av gråvatten där du sade men kan man komma åt tanken uppifrån och spola ur den?
Jag vet inte hur det ser ut på årsmodell 2003.... Men på min finns det luckor i golvet, därunder sitter locket till tankarna...
Har aldrig öppnat mina tankar... Men lycka till..
 
Toppen