Sv: Spillvatten?
Här kommer ett par historier i ämnet från verkliga livet!
Nu i sommar var vi som är återfallsåkare på semestertur i Norge och efter att vi hade övernattat i Geilo så skulle vi fylla vattentanken innan avfärd!
Det hör till saken att jag aldrig lär mig hur kranen skall stå för avloppstankens tömning. Nåväl så stod jag och fyllde vatten i alsköns ro när plötsligt en ilsken campingvärd pekar bak där det mycket riktigt droppar på så där lagom. Jag släpper slangen och gör en snabb manöver med det f...e avloppsvredet och vips så hade jag öppnat för fullt

. Den rödmosiga norska campingvärden trodde att jag hade öppnat upp för fullt på rent jävulskap och då dök det upp en besservisser tysk och hjälpte campingvärden med att trycka ner mig ytterligare. Ja, så kan det gå när man inte håller koll på höger å vänster.
Sedan var det en annan gång i början på 90-talet när vi var på husbilssemester på Öland. Familjen stannade vid ett sådant köphus med tingel&tangel. Familjefadern (jag

) backade försynt ut rumpan på bilen lite ut i det höga gräset och lät vattnet gå. Efter en vecka på Böda så for vi hemåt och när vi passerade det nyssnämnda köpmanshuset så var det en stor ilsket GRÖN fläck i ett annars sönderbränt Öland.
Visst är man en naturvårdare.....eller hur?
Anders & marie-Anne Bohman som faktiskt åker till Öland i kväll.