• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spelar du Golf?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Gert,

Du är väl inte ute o spelar golf i detta ovädret när du kan sitta inne och mysa med dina Golfvänner i denna hörna.......;) ;)
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Spelar du Golf?

Gert,

Du är väl inte ute o spelar golf i detta ovädret när du kan sitta inne och mysa med dina Golfvänner i denna hörna.......;) ;)

Ja så här ligger det till. Två som spelade golf i snöblandat regn +3 C stark vind , då kommer det en joggare springande förbi banan, då säger den den ena till den andre "Folk är inte kloka vara att ute och jogga i detta förbakadevädret när man kan vara hemma i värmen" !!
Ja så är det, jag har prövat denna sport men har fått sluta tyvärr.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Visst spelar vi golf! Våra verktyg i metall hänger alltid med oss på våra resor. Har vi åkt länge och känner oss sega, letar vi upp en golfbana och spelar en runda . Då blir man som en ny mäniska och whiskyn smakar mycket bättre på kvällen för man har förtjänat den. Krister o. Ursula-18
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Spelar du Golf?

Ja Krister det är något visst med golfbanor, jag skulle rekomendera att de som inte besökt en golfbana, åk dit och testar miljön. Restuarangen välkomnar alla gäster och priset är det samma som på alla andra lunchrestuaranger och man kan sitta på altanen som oftast är nära 9:e hålet och se på de som spelar, det är härlig underhållning. Numer är det oftast lite brist på gäster sen tidsbokningen är obligatorisk på de flesta banor, man kommer sent och har bråttom hem. Förr satt man och väntade på sin tur i timtal och då var det kaffe, bulle ,öl och smörgås en vanlig sysselsättning. Man kan låna beg. klubba i Golfbutiken och pröva på "rangen" och slå några bollar och man kan skaffa sig en putter och ha tävling mot hustrun på övningsgreenen, det behöver man inte vara medlem för. Ja man behöver inte vara golfproffs för att besöka en golfbana och man behöver definitivt inte ha rutiga byxor och skottekeps med tofs. Nej ni kommer att träffa mycket trevliga och hjälpsamma människor och framför allt när sommarkvällen lider mot 8-9 tiden töms parkeringen och det blir en bra "ställplats" över natten många banor har övernattningsparkeing med el mot afgift och de flesta golfbanor ligger i lungna natursköna områden, dock kommer många golfare redan kl 05-06 på morgonen då det inte är kö till banan, men de försöker alltid att inte störa men "zapp" i drgkedjor lite "kling" i golfvagnarna hörs. Det kanske blir början till en uderbar fritidsysselsättning som passar alla. Detta sätt att hitta "ställplats" kallar jag för "Golftricket" Det suger när jag skriver detta att försöka börja spela igen. har spelat i från -86 till -02

HCP 23.3/ Hustru HCP24.6
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Golf kan vara kul även på vintern. Bilden tagen på Årjängs golfbana 20050101.
Global uppvärmning eller inte men vist blev säsongen lång.
Ove.G :)
 

Bilagor

  • IMG_0010_2-400.jpg
    IMG_0010_2-400.jpg
    14,6 KB · Visningar: 1.277

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Jag hade planerat att hämta upp golfutrustningen från källaren till denna helgen för vädret är ju perfekt för det. Just nu 11 grader och lite sol i Ängelholm.
MEN, jag har åkt på en vårförkylning och fått hålla mig i sängen ett par dar.
Det har varit värre än att föda barn, men jag får inget medhåll av Ursula.
Jag får flytta fram golfpremiären till nästa helg i stället.
:confused: Krister.:swoon:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

:cool: Tack Nisse, det var ett bra inlägg för jag har gått och smygtittat lite på det har med golf,förr tyckte jag det var en underlig sport, vet inte om det har med ålder att göra,men nu tänker jag stanna till vid någon bana när vi är ute och åker,efter att du skrev att man kan låna klubba där på banan,det skadar ju inte att man stillar sin undran om kan träffa bollen. det är väl som med fisket man måste ta sig tid till det helt enkelt.
Jag får väl återkomma med en rapport efter försöket.

HA de. ;)
 
F

F.d. 12360

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Jajamensan
Vi till och med bor pa en golfbana (Alenda golf Alicante) Har ni vagarna forbi sa tveka inte att hora av er. Vi kommer att aka mot Sverige i mitten pa juni for att atervanda i mitten pa september.
Mycket att sta i bl-a dotterns brollop i skovde 07.07.07:D

Golfhalsningar Hans&Barbro
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Hej alla!
Klart man spelar golf!! Kanske ett klubbmästskap så småningom?
Anders.B:wink: :wink:
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Hej alla golfare!
I samband med årsmötet 27/4-1/5 tänker jag och Ursula spela golf på någon av dom närliggande banorna.
Det finns 3 st. inom en sträcka på 2-2,5 mil från Floby.
Det är Falköping GK, Vara-Bjertorp GK eller Herrljunga GK.
Finns det någon golfare som har klubborna med sig i bilen, så ser vi fram mot en runda.
Ju fler desto bättre.
Så om intresse finns så lägg in ett svar på golfsidan eller bara ta klubborna med.
Och ert inbjudande inlägg från Spanien Hans & Barbro hoppas vi att vi kan få nytta av längre fram.
FOOORE ! :swoon:
Krister o.Ursula
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Vi slänger med klubborna i bilen! Vet inte riktigt ännu när vi kommer upp eller hur länge vi kan stanna, men det löser sig säkert. Vi ses i Floby.

MVH Thomas och Frances




Bättre en dålig dag på golfbanan än bra på jobbet.;)
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Vi tackar Frances o. Thomas för en mycket trevlig golfrunda på Falköpings GK på söndag em. Om fler medlemmar hade sina golfklubbor med sig ber vi om ursäkt att vi inte fick fram budskapet om golfen. Det hände så mycket överallt och det var mingel o. vimmel på hela området så golfrundan blev till för vi var grannar på parkeringen.
Som du sa Thomas, Golfavd. får anses vara invigd.
Nästa gång hoppas vi att vi blir fler. Klubbmästerskap, ja varför inte.
icon14.gif
Ursula o. Krister.
icon14.gif
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Spelar du Golf?

Om jag spelar golf? Herregud, jag har spelat golf i 50 år! Fast bara en gång, för femtio år sedan, i England.
Jappe
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

:cool: Jaha då har man köpt sin första golfklubba, steg ett av klarat.
Steg två lär väl komma när man hittar ett övergivet grustag att provslå i.
För man borde ju lära sig att träffa bollen innan man slår sig i slang med dom stora grabbarna.
 
F

F.d. 2219

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Jodå, visst spelar man golf (när tillfälle ges). Hustrun och jag började spela golf för 3 år sen och har alltid med klubborna när vi är ute och åker husbil. Kan varmt rekommendera golfhäftet Golfhäftet till alla som reser runt i Sverige med golfklubbor. Kan dock konstatera att det inte verkar vara speciellt stort golfintresse i klubben.

Hälsar Einar
 
F

F.d. 6586

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Har spelat golf i ca 30 år och i 20 år har jag funderat på att kombinera det med husbil. Nu har jag haft husbil i 2 år och det är en perfekt kombination.

Varje ny golfbana är som en ny bekantskap och varje runda en utmaning. Att man kan parkera på de allra flesta av våra Svenska klubbar gör att de är de ultimata resmålen med husbil.;)
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Hej!

Klart man spelar golf.
Vi har alltid med klubborna i bilen. Man vet aldrig när lusten faller på.

På bild 1 o 2 är är vi ute och lirar på Mittersill GK i Österrike.
På bild 3 är vi på Onsjö GK mellan Vänersborg och Trollhättan

mvh - Åke o Gittan

Semestern 2006 del 1 169-1.jpg

Semestern 2006 del 1 162-1.jpg

PICT0069-1.JPG
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Spelar du Golf?

Det var skönt att få spela 9 hål ikväll. Vi hann precis att gå runt innan det blev mörkt. Har inte rört klubborna på 14 dagar på grund av Dusseldorfsturen.
Hälsn. Krister o. Ursula.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Spelar du Golf?

Golf är ett underligt (underbart ?) spel. Jag har haft 21,7 i handikapp för ca 4 år sen, har sakta fått höjningar under dessa år till 25,2. Ett diskbråck för tre år sen har fört med sig att längderna på slagen har minskat med ca 15 %. Söndagen den 2/9 klubbtävling på hemmabanan i Årjäng med resultatet 84 netto, ingen lysande dag kan man påstå. Måndag 3/9 tävling i Eda med H55+ plus i Värmlandserien resultat 43 poäng, 65 slag, Hcp 22,4 !!!!!!!allt fungerade perfekt, drivern rakt varenda utslag, över 200 m (bra medvind) puttar på 5-8 meter satt rakt i koppen.Känslan att sväva på rosa moln höll i sig hela dagen. Tisdag 4/9 pensionärsrunda på Årjäng snabbt nere i källaren igen med 83 slag netto. Ska bli intressant att se hur det går på Forsbacka imorgon ?????. Skit samma man hur det man går håller sig i alla fall i fin form.
Ove.G :twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Sv: Spelar du Golf?

Klart man spelar golf året om.Var i dag och spela 18 hål i Örkelljunga sommargreener och skapligt väder MVH Bertil

:yes:
 
Toppen