• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spegla iPad till TV

F

F.d. 58815

Guest
Hej
Jag har en 12 volts TV med HDMI ingångar.
Jag har läst någonstans att jag kan koppla ihop min iPad med TV:n så att jag kan se Tv play och/eller Netflix på TV skärmen. Jag har också Slingbox så att jag kan se "vanliga" TV program över nätet. Drömmen vore att slippa sitta och trängas framför en liten "padda". Någon som provat ?
Kjelle

D

Daniel.B

Guest
Sv: Spegla iPad till TV

Hej!
Jag köpte en av-adapter till Iphone och Ipad på kjell.com.
Kör på Netflix och Slingboxen med den från Ipad till tv:n. Funkar bra

Mvh Daniel

F

F.d. 58656

Guest

Använder Apple Tv inkopplad på HDMI på min TV. Den är kopplad trådlöst mot såväl mitt trådlösa hemnätverk eller trådlöst från min IPAD. Fungerar perfekt.

F

F.d. 58815

Guest

Hej igen

Nu har jag köpt en sladd som passar mellan iPaden och Tv:n . Det är en ända sladd. Alltså inte någon adapter i mellan.
Men jag kan inte se netflix. Det står att den anslutna skärmen inte stöds av netflix ? Tv play och slingboxen fungerar bra. Är det någon inställning som måste till ?

Kjelle

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Hej igen

Nu har jag köpt en sladd som passar mellan iPaden och Tv:n . Det är en ända sladd. Alltså inte någon adapter i mellan.
Men jag kan inte se netflix. Det står att den anslutna skärmen inte stöds av netflix ? Tv play och slingboxen fungerar bra. Är det någon inställning som måste till ?

Kjelle

Vad köpte du för kabel?
Jag testade nu, min gamla iPad gen2, med HDMI, funkar hur bra som helst med Netflix. Menyerna och kontrollen på iPad, filmen visas på TVn.

Toppen