• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Avancerat Spara filter - Hämta sparat filter

Hbk Husbilsplatser jobbar med två filter per användare:
  • Pågående filter
  • Sparat filter

Pågående filter är det som används för kartans visning vartefter du ändrar i vänsterspalten eller i avancerat sök.
Det filtret sparas när man stänger ner Husbilsplatser och finns kvar när man startar upp Husbilsplatser igen.
Nollställer man så försvinner filtreringen för gott tills man återigen väljer att använda filtreringsmöjligheterna.

Sparat filter skapas när man beordrar spara med knappen Spara.
Detta kan man med fördel använda som sin egen standardinställning helt efter eget tycke och smak.
Ett sparat filter ligger sparat till man trycker på Spara igen, då sparas det ett nytt sparat filter.
Klickar man på Hämta sparat så aktiveras ens eget standardfilter/standardinställning.
Man ser på knappen Spara om man har sitt sparade filter aktiverat på att knappen blir grön i mitten.


sparat_filter.JPG


På bilden ser du mitt eget personliga filter som jag vill ha det.
Jag har valt att platser med husdjursföbud, platser vid lantgårdar och golfbanor inte ska visas.
När det är grönt i knappen Spara vet jag att dessa typer av platser inte visas på kartan.
Trycker jag på Nollställ så visas alla platser igen.
När som helst kan jag då gå in och trycka på Hämta Sparat för att återigen ställa exkludera platser som inte passar just mig.
Obs, alla väljer att ställa in detta helt efter eget behag. :)
 
Toppen