• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spara filer från Dropbox till IPad?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har laddat upp PDF-filer via datorn till min Dropbox. Jag vill kunna komma åt dessa filer i min iPad offline. Hur gör jag för att få in dom i iPaden?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Spara filer från Dropbox till IPad?

När du med iPaden klickar på pdf-filer får du en fråga om du vill öppna den i iBooks och då sparas den automatiskt. Detta under förutsättning att du installerat appen iBooks.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Den har jag inte, då hämtar jag en sån och ser om det funkar, är det nån sorts anteckningsblock?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Kommit på en lösning om än omständig...jag sprendar filerna och skickar till min icloudadress då först får jag frågan om jag vill spara i iBook

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Jag kanske missuppfatta problemet. Du laddar upp en fil via din dator till droppbox där efter vill du spara den på din ipad offline?

Vad jag vet måste man vara online på dropbox via padan om du vill komma åt filerna, men jag kan ha fel där.

Hur som helst så går du in på dropbox och öppna din fil
Nere till vänster ser du en stående rektangel med en pil uppåt, tryck där.
Där finns en ska finnas något som står Open in.. ,Tryck där
Då får du upp alternativ och där finns ibooks som du kan spara i.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det var precis det jag ville ha svar på..nu gick jag över ån efter vatten, men nu finns dom där iaf. Tack Runar, nu vet jag hur jag ska göra nästa gång!

/Ludde

Toppen