• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spannien vintern 2013-2014

F

F.d. 55459

Guest
Medlem 7580. Detta hände mig i spannien med min Carthago. I mitten av december 2013 gav all 12v upp och ingenting fugerar efter det, ingen kyl, ingen värme, inget lyse. Så det var att innhandla elelement och 2 bordslampor. Tog kontakt med sevicechefen i Aluedorf i Tyskland via faks. Vi låg på campingen i Fungeriola så närmaste ställe var i Sevilla har en spansktalande vän som ringde dit. men det var ingen ide att komma dit före dan före nyårsafton. Serviceteknikern kunde konstatera att felet fanns elektronikboxen, så han byglade så vi fick tillbaka dom viktigaste fuktionerna. Faxade till Aluendorg om att jagskulle komma dit i mitten av Mars samt attjag ville byta en ny elek-
trikbox ( pris över 20 tusen).Men när jag kommer dit finns boxen, men ingen tid den här vecka och inte nästa heller. Basarna satt i sina glasburar och ville inte prata. Men då fanns det en räddande ängel i receptionen som sa att boxarna byggdes 50km längre söderut, hon ringde och jag fick tid nästa dag på morgonen. Servicemannen tog ut boxen och var borta 1 timme monterade in den och programmerade om panelen, pris 1700kr. Jag har varit en hel del i Tyskland under 60-70 talet, men det är lika nu, en som arbetar och fem basar i sina glasburar. Träffade en Tysk med sin husbil som varit där 3 ggr och inte fått felen avhjälpta. Man är inte välkommen på Carthagos seviceverkstad i Tyskland.
 
Toppen