• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spamfilter

F

F.d. 52943

Guest
Finns här någon med erfarenhet av något effektivt, gratis spamfilter till Android? Använder Telia mail, men kan inte se att man kan påverka det - bara stänga av det. Släpper igenom massor.
Har använt spamfighter i XP på jobbet, men dom saktade ner datorerna rätt rejält.
Taxam för tips.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Spamfilter

Det er litt avhengig av hvilken mail app du benytter.

Først noe for alle mailapper:
En løsning er å ha et filter som rydder opp før mailen hentes, et eksempel på en slik tjeneste er SpamDrain fra et svensk bolag - koster fra SEK 99 pr. år SpamDrain – spam filter for all devices and servers « Prices

Men det finnes en gratis løsning: gmail her kan du sette opp innhenting av mail fra telia og bruke den adaptive spamfiltreringen som styres via appen som følger med android.

Felles for disse er at jobben gjøres før appen leser mail, spam-mailen hentes ikke til androiden før du selv vil sjekke hva som er fjernet.

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Spamfilter

Testar SpamDrain gratis i 2 veckor. Verkar funka bra. Kommer att köpa den.
Jag har valt att även filtrera bort nyhetsbrev från företag som vi har relation till - typ skånetrafiken mfl. Skönt, nu slipper mobilen plinga i tid och otid.

Toppen