• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Spåravgifter för skidåkning

Även om detta är en gammalt inlägg så vill jag berätta att det inte kostar något i dag att paddla i Göta kanal, däremot blir man inte slussad på grund av säkerhetsskäl.
Kul att läsa gamla inlägg i vårt nya forum

Kan inte låta bli att skriva lite om ett märkligt system som strider mot lag och förordning , nämligen spåravgifter för skidåknin. Nu i vinterlovs och Påsk tider.
Förr har vi husbilsfolk kunnat ta bilen köra ut till lämplig plats ute i naturen , stanna ta fram skidorna för hela familjen , ryggsäcken med kaffe och mackor , och skida iväg , ut på fjället eller bara ut i naturen, helt kostnads fritt . MEN NU ska du först försöka hitta ett ställe där du SKA BETALA FÖR SPÅRKORT. Priset varierar , men ett normalpris är 20 kronor/dag per person ovavsett om du åker 10 mil eller 100 m, för en normalfamilj blir det 80 kr/dag , skall man sedan stanna en vecka då blir det 560 kr , för att åka skidor andas friskluft , där ALLEMANS RÄTTEN GÄLLER.
Här vill jag påstå att SNÅLHETEN GÅR FÖRE VISHETEN , hjälp till att protestera mot detta idiotiska system att vi får röra oss fritt i den svenska naturen UTAN att ha övervakare som står bakom nästa krök och vill bötfälla dig och din familj för intrång i naturen eller vilken paragraf de nu hittar på,
/Lasse

Tillbaka
Toppen