• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sova på en rastplats(?)

elegancen

HBK Medlem
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
7888
Medlemskap
2025
ush va läskigt. rakt ut sagt...fy fan..
hur öppnade dom dörren ? för den var väl låst
.sätt spänband mellan höger o vänstra dör, då kan dom inte komma in.
o lägg en kniv lätt tillgängligt om ni behöver komma ut snabbt
efter att ha hört detta ska jag montera invändiga lås på alla dörrar. nån som kommer ihåg va dessa heter
nä polisen är inget att räkna med idag, dom ger jag inte mycket för. dom bryr sej inte om sånt vart dom ska jobba. enklare at dela ut
fortkörnings böter
Ja den var låst jag vet inte hur exakt hur de gjorde men det fanns inga skador på bilen så det var nog inte första gången de gjorde det.

Johan 1972

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
43830
Medlemskap
2025
Det bästa larmet är att ha med en vaksam hund. Vi har en som skäller direkt och mycket högt om någon är nära bilen. Rasen är Dansk/svensk Gårdshund. Mycket trevlig o robust ras på ca 11 kg.
Det känns tryggt att vi kommer att ha två sådana med oss. Önskar er en härlig sommar.

Kristian

HBK Intresserad
Kommun
Hudiksvall
Det bästa larmet är att ha med en vaksam hund. Vi har en som skäller direkt och mycket högt om någon är nära bilen. Rasen är Dansk/svensk Gårdshund. Mycket trevlig o robust ras på ca 11 kg.
Vi har också med en "vakt" hund, en Golden Retriver. Totalt värdelös, hon är kompis med allt och alla. Hon skäller ca 5 gånger/år. Så om någon stal bilen hade hon suttit och slickat tjuven blöt.

staffanulla

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2025
Vi har aldrig haft problem i vildmarken norröver. För några år sedan körde ett äldre par med sin husbil intill oss och frågade ifall det var säkert att stå där vi stod...alltså vid Ljusnan strax norr om Linsell. Jag sa att vi aldrig sett vare sig varg, björn eller annat otyg där uppe. De åkte vidare...
Hej tjuvar ni ska veta att vi har en överaskning åt er, provar ni så skyll er själva.

anki&lars

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
hej
Lite om platser vi stannat på under vår resa
Rostock Hansa Center sväng av vid calles kör rakt fram .
Eisenberg Har tillkommit 4 platser +7st plus tre på grusplan 5 e gå att tömma gratis och fylla vatten 1 e finns ström
Kiefersfelden Hadehaur see finns en ställplats 10 e går att stå på parkering gratis lugn plats Tågen hörs.
Senj camping 25 e med ström
Flensburg Citti park överfullt går att tömma enda platsen som var fri. finns tre platser i Harrislee bakom bensinmacken vid toaletten.
Kozina gränsen italien -Slovenien tre platser gratis konstig markering men gränspolisen vänder på platsen ofta.
återkommer med närmare plats adress
Det har känns bra lämnar köksfönstret och ett litet på andra sidan utan gardin nere.

Tommy Moniqa

HBK Medlem
Kommun
Filipstad
HBK-Nr
9218
Medlemskap
2025
Vi brukar stanna på både ställplatser och diverse andra parkeringar där det står flera husbilar skulle jag känna otrygghet med husbils livet skulle jag stanna hemma.Jag försöker att känna av var det känns tryggt,där stannar jag

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi brukar stanna på både ställplatser och diverse andra parkeringar där det står flera husbilar skulle jag känna otrygghet med husbils livet skulle jag stanna hemma.Jag försöker att känna av var det känns tryggt,där stannar jag
Bra konklusion. Men försök aldrig att definiera andras trygghetskänsla! Jag kan absolut känna mig otrygg i vissa situationer med husbilen, precis som jag kan känna mig otrygg i vissa situationer hemma. Det hindrar mig dock vare sig i mitt husbilsliv eller i mitt hemma liv. Husbilslivet är och ska vara lite spännande!

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Kört på öst sedan slutet på 70 talet blevd sövd/ bedövad i Ungern i början på 80 talet utanför Budapest så ni som tror att det inte kan hända eller ske ni kan leva i e r värld,.
ge
Är det verkligen möjligt? jag har läst här på forumet att dom som blivet drabbade drucket vin kvällen innan.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
Kört på öst sedan slutet på 70 talet blevd sövd/ bedövad i Ungern i början på 80 talet utanför Budapest så ni som tror att det inte kan hända eller ske ni kan leva i e r värld,.
ge
Detta hände alltså för drygt 40 år sedan, det har varit en misstänkt händelse under snart 50 års utlandskörningar. (Hur vet man dessutom med bestämdhet att sövning förekom vid det tillfället – togs det prover?)

Et i mitt tycke mycket "magert" underlag för påståenden, som dessutom inte säger någonting om läget idag.

Pålle

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Vi har också med en "vakt" hund, en Golden Retriver. Totalt värdelös, hon är kompis med allt och alla. Hon skäller ca 5 gånger/år. Så om någon stal bilen hade hon suttit och slickat tjuven blöt.
Hej
vi har med oss en Rumänsk herdehund , det är en utpräglad vakthund ( både större och skarpare än en schäfer) vi låser bilen mest av omtanke om en ev tjuv.

Livsnjutaren

HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2025
Tråden handlar om att sova på rastplats men jag är nog mest vaksam när man lämnar bilen. Har sett många bilar på turistparkeringar och köpcenter som haft påhälsning, krossade fönster eller förstörda dörrar. Italien och Frankrike, Grenoble köpcenter vid tre tillfällen, min personbil vid bevakad parkering Venedig. Mitt i Åre stod jag när jag hörde att någon mixtra med låset men han stack snabbt när jag öppnade gardinen och pekade finger åt typen!

Toppen