• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sova lugnt

F

F.d. 24280

Guest
Jag brukar alltid parkera för natten vid kyrkor och oftast blir det kyrkogård..men inte anser jag det som Camping..men å andra sidan det blir alltid lugnt och behagligt att sova på såna platser:wink:

F

F.d. 518

Guest
Sv: Sova lugnt

Om inte kyrkklockan "talar om" att det gått 15 min!!
Vi sover lugnast inne på en camping.

F

F.d. 24280

Guest

Hej!
Det där kan vi devidera i evighet..Camping...nej.Tänk dig ungdomar som sparkar bol till sent på natten och ingen som törs säga nåt till dom,och många gånger förfriskade campare som inte har koll på klockan..men vid kyrkan är det fortvarande lugnt och stilla:wink:

F

F.d. 3753

Guest

Man får vara snabb att somna då för vad som händer efter kl 24:00 det har man ingen koll på. Huuu huuu. :swoon:

F

F.d. 6238

Guest

Det där med att sova lugnt är som baken. Vi har campat i snart 45 år och i början så var det ganska lugnt på campingplatserna.
På senare år har det kommit en massa internationella gäster och dom har verkligen satt fart på nattlivet. Det finns även en massa andra gäster som gör allt för att inte "Svenne" skall få lugn och ro.
Det där med att inte våga säga till tycker jag är ett gissel, för att om många vuxna vågar säga till så blir det mer tyngd bakom. Emellertid är jag mycket medveten om att det finns en del "vuxna" som inter lever upp till ordet.
Det bästa som vi har varit med om när det gäller detta problem var på Rivieran på åttiotalet.
Det var ett jävla liv alldeles intill oss och då kom det en vakt "lika bred om axlarna som en lagårdsvägg". Han sa, mycket vänligt, till ungdomarna att dom skulle vara tysta och stilla.
Ljudet blev allt högre fram åt natten och då var det slut på campingen för deras del.
Vakten gick lugnt fram till deras tält och drog upp alla tältpinnar och kastade ut tältet utanför området. Samtidigt så frågade han om den var någon som ville följa tältets väg ut. Det blev dödstyst och ungdomarna droppade av ut från campingen och vi såg dom inte mer .
Vad lär man sig av detta?
Frågar medlem nr 35.;)

F

F.d. 2549

Guest

Vi lärde oss eller förstod att vi inte befann oss på en svensk camping. Hade något sådant skett här, då hade säkerligen ordningsvakten fått ersätta de små barnen för psykiskt lidande och förstört tält. Man lärde sig också att emellanåt fordras s.k. kraftfull handpåläggning.

Det som här följer har inte med saken att göra, men en god vän till mig upptäckte att det satt en person inne i hans bil och försökte tjuvkoppla den. Min vän öppnade dörren, drog ut skurken på den grusbetäckta trottoaren, tryckte ner honom med magen nedåt på trottoaren, tog tag i öronen på honom, drog ansiktet några gånger fram och tillbaka i gruset, reste honom upp, sparka honom i ändalykten och sa några väl valda ord.
Kanske detta handlingssätt inte hade varit det mest perfekta i fallet med de högljudda barnen, men som sagt, ibland kan en kraftfull handpåläggning ha sina fördelar.
Nu blir jag säkert nedsablad.
Hälsningar farbror Claes.

Toppen