• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sortera upp olika navigatorer

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Hej alla HBKare!
har kollat igenom forumet för Navigatorer och har följande fråga.
Kan man inte få in så att olika navigatorer är indelade i grupper t.ex TomTom,Garmin,CoPilot mm.
Vi är ju en mycket aktiv klubb och nu börjar det bli mycket i olika trådar.
Min farhåga är att det blir mer och mer svårnavigerat och till slut ohanterligt.
Allmänt när det gäller navigering skall ju ligga separat.
 
F

F.d. 14324

Guest
Abris, under dagen lyfter jag frågan med de andra webbarna så att vi kan ta oss en funderare.
Räkna inte med att underverk sker varken snabbt eller ens alls för grundproblemet ligger egentligen inte i forumstrukturen. Min personliga åsikt är att det är alldeles för många som inte respekterar ämnet i en tråd och de spårar ofta ur och avhandlar ofta alldeles för många navigatorer i samma tråd.
Men även jag slulle gärna se striktare trådar och lyfter frågan.

Mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
Inget verkar ha hänt på fronten vad gäller sortering av Navigatorer.
I mitt tycke som jag nämnt tidgare så skulle detta underlätta användandet av forumet navigation.
 
F

F.d. 14324

Guest
Du har rätt, inget har ännu hänt förutom att vi i webb diskuterat det och tittat på ett par lösningar samt försökt bedöma om det skulle kunna ha någon positiv effekt om vi införde dem.
Som sagt, räkna inte med något underverk på rekordtid. :)
 

Kalle & Eini

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Älvdalen
HBK-Nr
16511
Medlemskap
2027
jag räknar inte med något underverk på rekordtid.
Jag kan inte se några nackdelar med att sortera upp till olika navigatorer bara fördelar.
Antalet navigatorer (fabrikat) är snart hur många som helst och fler lär vara på väg.
Nu pratar ju många om navigatorer b.la. Kina och andra länder, då blir det ju mer ingredienser i soppan och mer svår navigerat på forumet.
Som det är idag så är det ju redan hur mycket inlägg som helst om navigatorer.
Om man ser till husbilsfabrikat på forumet så där är det ju uppdelat.
Sedan är det ju lite så också att vissa saker kanske skall stötas och blötas i någon form av allmän tråd, visst det finns saker som berör alla navigatorer oavsett fabrikat.
 
Toppen