• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sorg i Santa Pola

H

hianders

Guest
Sv: Sorg i Santa Pola

Så ofattbart och sorgligt!! Våra kondoleanser!
:msn_deadflower:

hianders/Inger & Hasse

T

Teddi

Guest

så tråkigt,,en av få man lärde känna i hbk,,ock vi var samtidigt i santa pola 2011,,

en riktigt trevlig ock sympatisk klubbkompis har gått ur tiden,

lisbet-jag-teddi skickar tankar till hans pojk som bor i vallda,,

ock inte minst till hans hund ANTE som blev kompis med våran,,

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

En mycket trevlig, sympatisk och varm person. Vi träffades för bara ca en månad sedan vid boulemästerskapen på Westerqvarn.

Vi saknar honom

Inger o Sune

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Ja Ove var en glad och omtänksam person och mycket social. Han fixade och trixade så folk skulle ha det trevligt i Santa Pola. Han arrangerade tipspromenader, fester, bouletävlingar mm.
Jag hade mailkontakt med honom så sent som för 3 dagar sedan och då verkade allt vara OK med honom.
Sorgligt, han kommer att saknas av många.
Våra kondoleanser till han anhöriga. Vi tänder ett ljus för Ove!

imagesCA59EXKT.jpg

ejerblom

FD HBK Medlem
Kommun
Hjo
HBK-Nr
8422
Medlemskap
2023

Vi instämmer med Wisard. Vi kommer att sakna honom, han var alltid trevlig och hjälpsam.

F

F.d. 55376

Guest

Så oerhört tråkigt. Vi träffade denne gemytlige man på vår första utlandsresa 2011. Våra kondoleanser till hans anhöriga&Ante
Gun&Ronny

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026

Det blir jobbigt att åka till Santa Pola å Camping Bahia om ett par veckor. Jag pratade med Ove på Skype för någon vecka sedan. Han var glad och uppåt och såg fram emot att få träffa oss alla svenskar som övervintrar på Bahia Camping. Han beställde Solar Film till sin bil. Det var för varmt för "Ante" i bilen. Han ville jag skulle ta med Malört så han kunde göra Bäsk. Han talade om att batteriet till min el-cykel står laddat och klart............... å så händer detta. Jag fattar inget! Han är borta! Wizard berättar i en annan tråd de saker som jag/vi vill instämma med, just sådan var Ove! Vi kommer att sakna honom..........
Våra kondoleanser till hans anhöriga!
Cibyl och Conny!

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Känner honom inte men det är alltid tråkigt när någon vår klubb faller ifrån. Instämmer givetvis i föregående trådar.

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

När vi fick beskedet var det svårt att ta till sig och förstå. När vi talades vid häromdan var Ove eld o lågor inför framtiden på Bahia. Han väntade på att alla skulle komma ner och ha en fin vinter i Spanien. Vi kommer att sakna honom oerhört.
Våra kondoleanser till hans anhöriga

Kerstin Sven-Åke o Bonzo

kjellemona

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5065
Medlemskap
2022

Vi vill också beklaga det inträffade. Jag hade kontakt med Ove under förra veckan så det här kom som en stor chock. Vi kommer att sakna Ove han var Mr Bahia. Det kommer inte att bli desamma på Bahia Camping denna säsong. Våra kondoleanser till hans nära.

Kjelle o Mona

Nydahl

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
3433
Medlemskap
2025

Vi blev både chockade och ledsna. Det är ofattbart att Ove inte finns mer. Han var så go, varm och trevlig. Det blir inte detsamma nästa gång vi åker till Bahia, han kommer vara saknad där och lämnar ett stort tomrum. Vi sänder våra tankar till hans anhöriga, nära och Ante.
Lennart och Lisbeth

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vinfest i Wintrich i kväll. Jag var här förra året också. Då levde lowelowe. Han lever fortfarande i våra minnen, han kommer alltid att finnas där! Ett stort rum lämnar han efter sig,ett rum fyllt av glädje, kunskap och livslust och inte minst förmågan att förstå andra människors sätt att leva. Utblick och vidsynthet, tolerans, kalla det tålamod. Han förstod så mycket; sällan träffar man en godare människa än lowelowe! Hans rum hos de människor som fick förmånen att lära känna honom finns kvar och så kommer det att förbli!

lowelowe, vi som hade turen att få träffa dig i livet, vi saknar dig oändligt!

Jappe

Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Vilken kille! Fixade alltid mycket åt andra, organiserade och hade sig. Jag och Louise fick beskedet för några dagar sedan och det är fortfarande svårt att smälta.

Jag kommer att sakna 1100 posten även om jag sällan kommit ur husbilen då. 1600 var nästa gång då man alltid kunde träffa Ove & Ante i receptionen. Han följde med och körde mig och många andra till Elge kl 0630 på morgonen för att fixa NIEnr. Han ställde alltid upp för alla.

Senast den 27/8 fick jag och många andra ett mail där han skickade med lite bilder och såg fram emot att träffa oss alla igen till vintern.

DSC_0043.JPG

Det kommer inte att vara samma att åka till Bahia utan Ove (lowelowe). Stor saknad från mig och Louise.

Kondoleanser till familjen.

T

Teddi

Guest

hej,,lite info,,

owe gick bort i en massiv hjärnblödning,,dom fann honom i en stol,,han kremeras i spanien,,
ock begravs i sverige,,han hade väl dubbelt medborgarskap,,barnen hämtar urnan i spanien,,

ock hunden ANTE hade jag gärna tagit hand om,, om ja varit utan hund,,

så idag tänker jag på ANTE,,vet inte hur detta löses,,

hoppas också få reda på begravningsplats,,lägger gärna en blomma till denna generöse gentleman,,

han var väldigt social,,bjöd hela kompaniet på PAELLA,ingen skulle känna sej utanför,,

jag tror att jag var den ende som kallade LOWE_LOWE

för DUBBEL_OWE,,m.a.ord,,han var dubbelt så snäll-social som andra,,

han hade inget emot detta,,

lite utanför,,ta gärna bort era tack,,ja tackar ingen mer,,

bättre att dela ut dom inbördes,,med viss beundran,,

Senast redigerad av en moderator:
Toppen