• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sopade bort email-konto!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag råkade radera ett epostkonto på en platta och eftersom det var ett imap-konto så försvann det på andra paddor, plattor och nallar samidigt.

epo.jpg

Eftersom imapkonton finns någonstans utanför apparaterna så kanske det går att återställa!?

Om det är möjligt - finns det någon här som vet hur man gör?

Jappe

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Sopade bort email-konto!

"Är du medlem"......du slipper reklamen:)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan være enklere enn som så, trykk på knappen oppe i venstre hjørne og velg slettede meldinger i stedet for inkorg. Tror du finner meldingene dine der og kan legge de tilbake i innkorgen. Det finnes en mengde mapper i alle gmail kontoer i tillegg til de du lager selv.

Rettelse mulig den heter papirkorg og ikke slettede meldinger. Det skal mye til før noe forsvinner helt hos gmail.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har försökt på alla möjliga sätt men de tycks vara "permanent raderade".

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har du prøvd å logge på gmail.com på en webleser med denne mailkontoen?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja. Raderat betyder tydligen raderat, även på Googlespråket.

Jappe

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Kolla om din epost-leverantör kan hjälpa dig.

Själv råkade jag ut för en hårddiskkrasch under hämtning av epost (tre olika konton hos tre olika leverantörer) efter en treveckorssemester.

Rena mardrömmen...

Dock kunde alla tre leverantörerna hjälpa mig att återställa alla mejl till mig från den aktuella tidsperioden.

(För övriga dokument hände ingenting, eftersom jag är noggrann med backup.)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om du lagt in epostklienten på fler enheter och ännu inte kopplat upp dig med någon av dem har du möjlighet att spara/skriva ut värdefulla mejl.

Men som nämnts, så fort du ansluter till internet försvinner mejlen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag hittade en Kinanalle som jag inte använt på ett tag. I den fanns mailen fram till slutet av november förra året och i och med det har jag tillgång till en del "viktiga" mail som jag har saknat.

Tack Knarrevik!

Jappe

PS. Kanske smartare med POP3 än imap?

Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest

Nej, då är risken ännu större att bli av med viktiga mejl och du kan endast hämta varje mejl till en enhet.
Stämmer de verkligen? Jag har alltid lagt in pop3 konton och kan se samma mail i plattan, telefonen och laptopen.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du kan använda ditt POP-e-postkonto på fler än en enhet, men det fungerar bäst med en. Läs mer om vad du bör göra om du har problem att använda ditt konto på flera enheter.

Om du använder samma POP-e-postkonto på fler än en enhet finns det en risk att e-postmeddelanden endast visas på den första enheten som tar emot dem. Det här inträffar när en e-postapp är konfigurerad att ta bort meddelanden automatiskt från servern när du har tagit emot dem.

Du kan konfigurera din iPhone, iPad, iPod touch eller Mac att behålla meddelanden på servern, radera dem efter ett visst antal dagar eller behålla dem tills du flyttar dem från din inkorg.

Om ditt e-postkonto använder IMAP i stället för POP för inkommande meddelanden behåller din e-postleverantör nya meddelanden tills du raderar dem, i stället för när du tar emot dem. Det innebär att postlådan är samma på alla enheter.

F

F.d. 52943

Guest

Såvitt jag kan se ser min brevlåda ut på samma sätt, oavsett vilken enhet jag använder. Det är nåt som inte stämmer med ditt påstående om att man måste använda imap för att kunna se alla email på olika enheter.
Eller var det något jag missförstod?

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Om du har POP3 på flera enheter, och läser ett mail på en enhet, ser det fortfarande ut som oläst på de andra enheterna. Kastar du ett mail i Papperskorgen ligger det fortfarande kvar i Inboxen på de andra enheterna.
Har du IMAP4 på kontot speglas allt du gör på en enhet till de andra enheterna. Läser du ett mail på en enhet ser du att det är läst även på de andra enheterna. Kastar du ett mail i Papperskorgen är det kastat på de andra enheterna. Man slipper alltså "underhålla" mailkontot på varje enhet separat.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Så man borde kanska ha ett pop3-konto på en enhet, som man inte använder så ofta, som backup!?

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Min private løsning er pop på en pc og imap på alle andre. Pop er satt opp med forsinket sletting 2 uker, har og satt opp en gmail konto med backup av min hovedkonto via imap. For meg fingerer denne løsningen, men ikke for min datter hun får enkelte ganger mail som ikke dukker opp som de skal og som vi må lete etter. Disse mail ligger på begge servere, men ingen klient ser de.

Toppen