• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sommar på Österlen

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sommar på Österlen

Bilderna skulle förtjäna ett bildspel!

Gjort på 30 sekunder med iPhoto. Det svåraste är att välja musik.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Sommar på Österlen

Allt är tyvärr inte frid och fröjd med den annalkande sommaren. Med den kommer också dessa gynnare som inte är så trevliga när de biter sig fast.

14-02-27_115825_M=C.jpg

Denna har blivit av med ena "huggtanden", på vänster sida i bilden, när jag drog loss den i höstas.


Lite bakgrund till denna bild för den intresserade:
Den visar huvudet på en fästing i ca 30 gångers förstoring. Bilden är tagen med ett Minolta 12.5mm f/2 Rokkor-X Bellows Micro, bälg och Sony a7R och 39 RAW-bilder med 0,05mm förflyttning av motivet mellan varje exponering. Bilderna är sedan framkallade i Lightroom, exporterade i JPG och därefter ihopslagna till en bild med Helicon Focus. Skärpedjupet har därmed ökat från ca 0,05mm till 1,95mm.

Detta är nog tionde försöket med detta arbetssätt, skam den som ger sig! Kanske hundrade försöket kommer att ge en bra bild :rolleyes: .
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Sommar på Österlen

Som vanligt kanonfina bilder från dig med lite teknisk beskrivning, sedan gör det inte saken sämre att bilderna är tagna i ett av landets skönaste landskap.

Mvh
Pilot:)
 
Toppen