• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sommar i Norge

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Sommar i Norge

Bildet av Sør-Fron kirke forvirrer meg, hvor stod du for å få vatn i forgrunnen?
 

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024
Sv: Sommar i Norge

Lite nyfiken på bilden, Ställplatsen i Molde.
Det är ju inte den vid gästhamnen, var ligger denna ?
// Janne
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Sommar i Norge

Lite nyfiken på vad det är för bildbehandlingsprogram??
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sommar i Norge

Om jag ser rätt så är det inte en ställplats utan Kviltorps camping i Molde.....???

Ja, det är Kviltorps camping som ordnat en plats med eluttag närmast fjorden för husbilar. Fin cykelväg på ca 3 km till centrum.

Molde har förändrats helt sedan jag var här för ca 15 år sedan, det har byggts enormt sedan dess.
Molde blev nästan helt utplånat av tyskarna under kriget liksom Åndalsnes på andra sidan fjorden.



 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Sommar i Norge

Lite nyfiken på vad det är för bildbehandlingsprogram??

Det är huvudsakligen iColorama som har hur många möjligheter som helst samt Pro HDR. Det finns några tusen appar att välja på men dessa har jag fastnat för eftersom de är enkla och självinstruerande att använda.

Några klick med iPaden så är bilden färdig! Bilderna är tagna med Galaxy Camera och iPhone och hamnar automatiskt i Dropbox eller i Bildströmmen.
Jag behöver således inte föra över bildfiler manuellt. Det måste vara ENKELT!
 
Toppen