• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sommar i Bohuslän

Sv: Sommar i Bohuslän

Norra hamnen. Väcker ljuva barndomsminnen, när man bodde på Badhusgatan och nere i Dalskogen. Tack för en fin bild!
Janne

Af Grebbestad
Jag tycker mig känna igen båten från förr i tiden.
Är det inte gamla Sotefjord från 1880 som trafikerade Lysekil-Bohus Malmön-Gravarne med Gustav Karlsson vid rodret?

Jappe kanske kommer ihåg såvida han inte bara hade ögon för det motsatta könet på den tiden? Nu menar jag inte 1880 utan 1950-60.

Under kriget tjänstgjorde hon som spärrvakt i Brofjorden för att skydda transporten av kullager till England.

Senast ändrad:

Ja, henne känner jag igen. Jag tog en tur med S/S Bohuslän för några år sedan och fick studera maskinrummet under färd. Ångmaskinen jobbade så tyst att man kunda göra sig hörd med vanlig samtalston.

Toppen med alla bilder och platser i Bohuslän. Vi planerar att ta oss upp från Onsalahalvön till Oslo utmed bohuslänskusten i augusti. Tar tacksamt emot fler tips om sevärdigheter och vackra övernattningsplatser.

Vår tänkta färdväg är beskriven i tråden "Oslo".

Tillbaka
Toppen