• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som hund och katt!

F

F.d. 53308

Guest
Sv: Som hund och katt!

Jättegoa är dom! Ser ut som att det hos er är som hos andra som har både hund och katt - det är katten som bestämmer :)
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Som hund och katt!

Visst är det en Dansk Svensk Gårdshund och katten är en Tigrerad Taiwanes! Närurligtvis bestämmer katten.
 
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Som hund och katt!

Här sitter kompisarna och väntar på att husse ska komma tillbaks från affären. Alonso gillar husses stol och lilla kissen gillar mattes stol. Alonso tycker att kattmat smakar smaskens, snälla matte kan jag inte få smaka?

Anders och Birgitta
Vårt husbilsliv
 

Bilagor

  • 20120912_173919.jpg
    20120912_173919.jpg
    2,8 MB · Visningar: 0
  • DSCF4298.JPG
    DSCF4298.JPG
    4,9 MB · Visningar: 1
  • 20130225_122951.jpg
    20130225_122951.jpg
    3,1 MB · Visningar: 0
I

Ice-Man

Guest
Sv: Som hund och katt!

Vår Rottweiler Tilde har sedan hon var liten valp alltid välkomnats av katten Morris som bodde i trakten. Morris blev för några år sedan "hemlös" då hans gamla husse flyttade (utan Morris!) och de nya ägarna ville inte ha honom inne.
När vi för två år sedan flyttade in i vår nya bostad som ligger lite närmare Morris f.d. hem så flyttade helt sonika Morris in till oss. Han har egen kattlucka med magnetlås.
Tilde är nu 10 år och Morris är 11. Det är alltid ett kärt återseende när vi kommer hem och de möts.

DSC_0802.JPG


Att Morris ligger i Tildes "säng" är dock inte helt OK, men denna gången gick det för sig - åtminstone en stund:

DSC_0965.JPG
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Som hund och katt!

Visst är det härligt med djurens egen syn på saker och ting. Man kan bar njuta av att titta på dem. Man får bara vara tacksam för att man får vara med och se hur de löser sina kontroverser.
 
Toppen