• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Som endast HBK intresserad.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Är den siffran rätt avseende 2010.
2010 har just börjat.Är bara januari än
HaDe Hasse
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

Är den siffran rätt avseende 2010.
2010 har just börjat.Är bara januari än
HaDe Hasse

I och för sig men stadgarna säger att avgift för nästkommande år (2010) ska vara inbetalt senast 31 december innevarande år (2009). Därav frågan.
Jag ber om ursäkt om jag trampade någon på tårna.
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej Olle. Enligt rutan till vänster Statestik är vi 4575 medlemmar det måste väl vara riktigt. Olle.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hur Många klubbar eller föreningar finns det som man kan vara med i utan att betala med melsavgiften i? jag vet ingen.
De föreningar eller klubbar som jag varit med i har alla haft en medlemsavgift.
Gick man in på hösten och betalade för kommande år , så var resterande tid av året gratis. Men inte i all evighet som i HBK.
(.5000*100= mer än en månadslön.)
/Vidhem

Det är inte gratis att vara medlem i Husbilsklubben.se. Jag vill än en gång poängtera att Husbilsklubben.se är en ideell förening som man kan söka medlemskap i. Detta medlemsskap kostar 100:- per år plus en registreringsavgift första året på 100:-.

Denna ideella förening driver en hemsida där medlemmar kan se 100% av innehållet. Det går också att läsa stora delar av innehållet på denna hemsida utan att vara medlem i klubben. Vill någon både läsa och skriva/svara i denna öppna del av forumet kan man registrera sig som intresserad. Detta är kostnadsfritt, ungefär som på många andra hemsidor, exempelvis Fotosidan.se, Husvagnsforum.com, Dyxum.com mfl.

Man måste alltså se skillnaden mellan klubben och hemsidan.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Husbilsklubben.se är en ideell förening som driver en hemsida där en stor del, men inte hela, är öppen för allmänheten att läsa. Den som registrerar sig som Intresserad kan också skriva i denna del av forumet.

Jag vill anmoda alla medlemmar att respektera det beslut som fattades på förra årsmötet att det inte skulle vara någon tidsbegränsning för att vara registrerad som Intresserad. Jag skäms när jag läser att medlemmar skickar mail eller PM till Intresserad och ifrågasätter deras deltagande som Intresserad.

Den som tycker att det skall vara en tidsbegränsning för att vara Intresserad kan skriva en motion till nästa årsmöte. Det gagnar inte klubben att medlemmar vänder sig direkt till icke medlemmar och ifrågasätter deras registrering som Intresserade. De följer faktiskt bara ett demokratiskt beslut fattat på ett årsmöte. Dessutom har de och kommer med all säkerhet att bidra med mycket kunskap som vi riskerar att förlora i framtiden. De intresserade utgör dessutom potentiella medlemmar om vi inte skrämmer iväg dem.
 
F

F.d. 17552

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Michael.

Har du läst protokollet från senaste årsmötet?

Det verkar inte så, för du går ut med helt felaktiga uppgifter.

Årsmötet beslutade följande:

att styrelsen skall besluta om åtgärder att begränsa möjlighet till fri postning för icke betalande medlemmar

Det finns alltså ett beslut att intresserade inte skall få skriva fritt.

Årsmötet har fattat detta princip-beslut och har överlåtit till styrelsen att utforma hur det skall se ut.

Jag har ännu inte sett något sådant beslut från styrelsen.
Och det kan ju inte vara lätt för styrelsen att fatta ett sådant beslut. Styrelsen var ju själv emot att inskränka rättigheterna för de intresserade, men blev överkörda av årsmötet.
Och innan styrelsen har fattat något beslut, så gäller ju de gamla reglerna om obegränsad rätt att skriva som intresserad.

Så ett beslut av styrelsen om vilka begränsningar som skall gälla hade ju en gång för alla gjort slut på den debatt som då och då uppkommer beträffande intresserades rätt att skriva.
Men det kommer väl så småningom, kanske redan efter nästa styrelsesammanträde, för inte kan väl styrelsen går emot årsmötets beslut?

De medlemmar som själv vill se vad som VERKLIGEN beslutades på årsmötet kan själv ladda ner protokollet. Det finns under fliken HBK-Information (protokoll från HBK tredje årsmöte i Kristinehamn 090502) utlagd 2009-06-30

I §17 framgår att årsmötet beslutade att bifalla motion nummer 8







 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej skulle HBKs ordförande vilja vara vänlig att svara på detta inlägg.
Vad är det som gäller?
Styrelsen åsikt eller årsmötets?
Vill du vara så vänlig och ge oss en förklaring.
Vad skall vi rätta oss efter.
2179 Drutten :music-icon:
 
Senast ändrad:

HBK Web

HBK Webb
Inlägg
191
Kommun
Stockholm
Sv: Som endast HBK intresserad.

Webadm har ännu inte fått några direktiv från styrelsen om att begränsa tiden för att vara HBK Intresserade.

Vi tolkar detta som att utredning pågår och styrelsen sannolikt kommer att presentera sitt förslag vid det kommande årsmötet.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Tack för ditt svar.
Men håll med om att frågan har tagit allt för lång tid att lösa och skapat onödiga klyftor som kan vara svåra att överbrygga.
Ibland tror jag att bäst vore nog att täcka över dekalen igen.
mvh
Drutten:music-icon:
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som jag uppfattat det så skall styrelsen ta fram förslag på begränsning för Intresserade. Detta kan jag tänka mig kan ta formen av begränsning av hur många inlägg en Intresserad kan skriva, antingen totalt eller periodvis (årsvis/månadsvis?).
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Drutten.
Vad menar du med detta??
Ibland tror jag att bäst vore nog att täcka över dekalen igen.
Arne.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Varför?
Kan det vara ok att stå utanför klubben men ha tillgång att delta utan att göra rätt för sig
är skäl nog tycker jag tveksam om jag ens skall stå kvar.
Kan ha frun som HBK intreserad så sparar vi den hundringen.
Sedan tycker jag mig förstå att styrelsen inte vill begänsa tiden för de intreserade trotts att årsmötet tyckte att det det skall vara så.
Handläggningstiden att få till ett beslut i frågan talar väl sitt tydliga språk.Ser ut som antalet medlemar är viktigare än trivseln i klubben.
Om jag blir kvar eller får vara kvar :music-icon::music-icon:får tiden utvisa.
Kram på er alla goa Gubbar och Kärringar.
Drutten
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.857
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

På vilket sätt tror vi det skulle det gagna HBK att begränsa de intresserades aktiviteter? Skulle det tillföra fler medlemmar eller är det bara någon sorts rättvisekrav? Det förstnämnda är ju en konstruktiv åsikt, även om inte jag delar den, men den andra åsikten känns bara trist!

Sen kan ju den här diskussionen vara ett bra sätt att slippa så många intresserade i framtiden! :(
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Som endast HBK intresserad.

Klubbens liberale håndtering av Interesserte er en meget effektiv måte for rekruttering av nye medlemmer. Uten dette så må vi regne med utgifter til marknadsføring, muligens øke årsavgiften for å kunne finansiere dette.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Som intresserad har man tillgång till den öppna delen av forumet, det som vem som helst kan läsa. Vare sig de är registrerade eller ej.
De är INTE medlemmar i Husbilsklubben. Vilket innebär att de inte kan vare sig läsa eller se listan över ställplatser, träffarna eller andra frågor som behandlas under klubbdelen.

Prova att logga ut från forumet och se hur mycket som försvinner eller som ni inte kommer in i utan att logga in igen.
Detta är lätt att glömma, då vi medlemmar alltid blir inloggade automatiskt.

Jag ser inga vinster alls med att begränsa tiden, men mängder med skäl till att vara öppna.

//Stefan
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.857
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Som endast HBK intresserad.

På vilket sätt tror vi det skulle det gagna HBK att begränsa de intresserades aktiviteter? Skulle det tillföra fler medlemmar eller är det bara någon sorts rättvisekrav? Det förstnämnda är ju en konstruktiv åsikt, även om inte jag delar den, men den andra åsikten känns bara trist!

Sen kan ju den här diskussionen vara ett bra sätt att slippa så många intresserade i framtiden! :(

Jag var alltså lite ironisk. Jag är övertygad om att det är en stor framgångsfaktor för klubben med liberala regler för intresserade, som jag skrivit lite här och var. Om nu nån missat det! :)
 

röris

HBK Medlem
Inlägg
403
Kommun
Sölvesborg
HBK-Nr
1076
Medlemskap
2024
Sv: Som endast HBK intresserad.

Hej

När man läser detta kan man ju fundera över om det viktigaste är att vara den största husbilsklubben med mest medlemmar och intresserade och inte kvaliten som det borde vara. Om man söker i medlemslistan kan man se att de finns ett väldigt stort antal av intresserade som inte varit inloggade på 2 år och då undrar jag vad dessa tillför klubben?Och är man verkligen intresserad om man inte varit inloggad på 2 år?

Vi fick ganska tidigt uppmaning att betala medlemsavgiften i tid och att sista betalningsdag var 091231 vilket är ok men nu har det snart gått en månad till och vi är fortfarande uppmanade att betala avgiften och varför står de 914 som ej betalt fortfarande som medlemar? Är det inte så viktigt att betala innan 091231 som stadgarna säger eller vill man inte minska medlemsantalet?

röris
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Som endast HBK intresserad.

Varför står det 2011 på Knut i inlägg 56 ??? Har sett någon mera som har 2011 tidigare
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen