• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Solskydd

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025
Är det någon som har kommit på någon bra lösning (för helintegrerad bil) att skydda sig mot solen vid hyttens sidofönster. På en vanlig bil kan vi ju vrida solskyddet, men någon sådan lösning har jag inte sett för de helintegrerade husbilarna.

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025
Sv: Solskydd

Jag köpte för många år sedan solskyddande rullgardiner med sugfötter. Tror det var på bensinmacken utanför Värnamo vid Mac Donalds. Dessa är svarta men man ser ändå igenom dem då de består av typ "nät". Helt perfekta i mitt tycke. bredd ca 35 cm och höjd utdragen ca 50 cm om jag minns rätt.

sevallbo

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2025

Har satt solskyddsfilm ett par decimeter upptill på sidofönstren .Räcker inte det drar jag för jalusiet på dörrfönstret .Har ju full sikt i den främre rutan via backspegeln ändå .Sevallbo

BenSo 08

HBK Medlem
Kommun
Hässelby
HBK-Nr
3033
Medlemskap
2025

Är det den med sugproppar? Om det är den, hur gör du när rutan måste öppnas och stängas lite då och då?
Jag söker en nätt rullgardin med fast infästning, som inte måste demonteras när fönstret ska öppnas.

F

F.d. 52919

Guest

Gardinen är fastklämd i listen mellan tygtaket dörrlisten, använder bara nedre sugproppen som är lätt att lossna!

Toppen