• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips Solseller kopplat till mobilen

VouleAnn

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
38035
Medlemskap
2025
Hur får man det att fungera kopplingen solseller mobil. Finns det någon enkel förklaring eller var kan vi vända oss.Tusen frågor inför Jungfru färden.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hur får man det att fungera kopplingen solseller mobil. Finns det någon enkel förklaring eller var kan vi vända oss.Tusen frågor inför Jungfru färden.
Det krävs mer information för att svara på det vad har du för system?, om du har en Victron solcellsregulator så kan du läsa av den i mobilen

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Titta på solcellsregulatorn, finns det ett blåtandsmärke på den eller står Bluetooth på den så brukar man få hämta en app som tillverkaren har i app-butikerna.
blåtand.jpg

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Det framgår inte heller om det rör sig om solceller på husbilen eller om frågeställaren under resa vill ha koll på solceller på en hemanläggning.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025
TS har varit "intresserad" i snart två år och gjort 7 tidigare inlägg. Engagemanget kanske inte är så stort...

Pålle

Senast ändrad:

VouleAnn

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
38035
Medlemskap
2025
Hej och tack för allt engagemang. Jag ska nog undvika fråga denna vägen eftersom det kommer så många kunniga och hjälpsamma svar. Man är så vilsen i hulsbilsvärlden när man startar som pensionär. Jag tackade i första tråden dät jag fick svaret. Tack igen!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej och tack för allt engagemang. Jag ska nog undvika fråga denna vägen eftersom det kommer så många kunniga och hjälpsamma svar. Man är så vilsen i hulsbilsvärlden när man startar som pensionär. Jag tackade i första tråden dät jag fick svaret. Tack igen!
Det är ju egentligen inte ett tack det frågas efter, utan en återkoppling med vilken lösningen var, då kan andra också ha nytta av den lösningen i framtiden.

Senast ändrad:

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026
Tänk vad folk pratar förbi varandra. Du tackade för ett svar men många upplevde frågan lite tvetydig och kunde omöjligt förstå att just det svaret var svar på just det du menade med din fråga.

VouleAnn

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
38035
Medlemskap
2025
Jag lämnar tråden i hopp om att det inte vållat alltför mycket förvirring och önskar trevlig midsommar.

Toppen