• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sollentunamässan

F

F.d. 17034

Guest
Har idag varit på mässan i Sollentuna då vi missade Elmia . Hade väl för stora
förväntningar , köpte p-biljett för tre timmar . In o ut på trekvart med kisspaus .
Fanns nästan inga tillbehör i ena hallen , nya husbilar + husvagnar i andra hallen
väldigt fina . Trots allt så var vi mest intresserade av tillbehör . Är det någon
stor mässa till våren ?
Mvh :confused:
Bosse o Fanny

LeffeB-57

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
57
Medlemskap
2025
Sv: Sollentunamässan

En reflektion.
Även om mässan inte var så stor i år, ju fler som besöker den, dessto mer intressant bör den blir för andra utställare. Stockholm bör ha potensial för en fullvärdig mässa.

F

F.d. 17034

Guest

Vi har tidigare besökt denna mässa kommer ej ihåg vilket år , men då var det
betydligt större . Det var så vårt intresse startade . Nu när vi fått råd att köpa
en beg. husbil , så minnet av tidigare mässa var mycket mer av tillbehörsdelen .
Hoppas det blir en mässa till våren någonstans i Sverige som har en större del
av tillbehör o dyl .
:)
Bosse o Fanny

Rimagy

FD HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Vi har tidigare besökt denna mässa kommer ej ihåg vilket år.........
:)
Bosse o Fanny
Så tråkigt!
Jag som såg framför mig en söndag med vandring med maken och en massa idéer oc drömmar.Ny husbil blir det inte...är ju nybörjare med den vi just inhandlat men alltid kul se mer av både bilar och tillbehör.
Åker dit i alla fall eftersom Elmia missades av olika orsaker i år,suck

Marina

F

F.d. 4879

Guest

Sollentunamässan har alltid varit en bra mässa vad gäller alla utställningar, hundar, bilar, motorcyklar mm. Mässbolaget gick tyvärr inte så bra till slut så idag är det samma ägare som till Stockholmsmässan. Jag har sedan 1978 arrangerat klubbmontrar på en hel del olika mässor och som klubb har man oftast kunnat få en 0 taxa som utställare. Det går inte längre tyvärr här i Stockholm, förutom mässan i Gustavsberg som Picko Troberg anordnar. Om man som klubb ställer upp på en mässa för att visa sina saker som folk vill se, något som man har renoverat och bekostat helt själv, måste betala för det så har jag sagt nej tack. Man drar ändå in en hel del pengar på inträdesavgifterna. Om man som företagsutställare får betala betydligt mer i monterhyra (plus personalkostnader, utställningsmaterial mm) än vad det någonsin kan ge tillbaka till företaget så säger man också nej. Varför föredrar man att lägga Mc Mässan i Göteborg tror ni?....

F

F.d. 17034

Guest

Tack Kölis !
Nu förstär jag varför Sollentunamässan blev en besvikelse .
Har även hört från andra spec bilfolk (mina kretsar ) att det är söderut som
de bästa mässor finns . Bara bita i och inte missa Elmia-mässan nästa år.
Mvh
Bosse

F

F.d. 52929

Guest

Hejsan
Var också på mässan i Sollentuna, förstår att ni blev besvikna om ni även var på Elmia. som tur var så körde vi inte 50 mil bara för mässan, vi råkade vara i krokarna och inträdet kan man inte klaga på 100 spänn för 3 pers.

Toppen