Plutten 13
HBK Medlem
Hur är en solcell uppbyggd? När jag mäter min, ser jag under en bråkdel av en sekund hur många volt den ger. Efter det visar multimetern OL.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kommer ihåg en tråd. I inlägg 7 ser du hur man kan mäta både spänning och ström.Hur är en solcell uppbyggd? När jag mäter min, ser jag under en bråkdel av en sekund hur många volt den ger. Efter det visar multimetern OL.
Tack för tipset, ska prova att ställa om multimetern på 200volt.Jag kommer ihåg en tråd. I inlägg 7 ser du hur man kan mäta både spänning och ström.
Solceller funktion?
Hur kan jag mäta funktionen/effekten på en solcell? Har köpt begagnad husbil, finns en solcell samt en regulator (Phocos CML PWM-laddningsmetod). Är absolut medveten om att de olika dioderna som finns för att visa batterier mm är ingen exakt vetenskap. Men har fri campat några dygn och det...www.husbilsklubben.se
Tack Jankro vid 200 volts läge visar solcellen 20,8 volt. Regulatorn som är trasig får ingen laddning till batteri.Tack för tipset, ska prova att ställa om multimetern på 200volt.