• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snyggare front FIAT

F

F.d. 53012

Guest
Har lackat till fronten efter några somrar när jag har irriterat mig på den silverfärgade sidenmatta fronten och plasten som inte går hålla snygg. Därför lackades fronten i silver från Mercedes med Nanoklarlack omöjlig att repa vid sedvanlig påverkan. Och grillen klarlackad i samma nanolack som det övriga och därefter lackförsegling med dundermedlet som är så perfekt. Så nu är det bara att invänta montering om några månader och se vad knott och mygg tycker om det motståndet. Fronten liggande över MC R 1200 RT av märket BMW som också väntar på bättre tider. Kan rekommendera Nanoklarlack den är helt sjukt tålig mot repor, standard i Mercedes dyrare lacker. Lackerare som får in bilar med nanolack säger att nerslipningen är ett rent helv... och det kan jag intyga.
 

Bilagor

  • 20110107838.JPG
    20110107838.JPG
    626,1 KB · Visningar: 19
  • 20110107839.JPG
    20110107839.JPG
    640,8 KB · Visningar: 10
  • 20110107840.JPG
    20110107840.JPG
    752,7 KB · Visningar: 18

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Snyggare front FIAT

du kan väl ta ett par bilder sedan när du monterat fronten på bilen det är alltig roligt med förbättringar mvh håkan
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Snyggare front FIAT

Kommer om jag får igång åbäket efter allt med is och snö som lägger sig över Italienan, som inte har vinterpaket i motorutrymmet.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Snyggare front FIAT

Spruta och box annars blir det inte bra.
 
F

F.d. 2128

Guest
Sv: Snyggare front FIAT

Har precis funderat över fronten på min fiat (Bürstner 747), som inte ser så bra ut... Får man fråga vad lackeringen kostade?

/Henrik
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Snyggare front FIAT

Runt en tusenlapp slip och nermattning av befintlig färg. Tänkte byta grillfärg från grå till svart men det blev klarlack på den gråa plasten och det blev bäst så.
 
Toppen