• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snurrstol till Ducato -90:a

F

F.d. 2137

Guest
Första inlägget på forumet så jag hoppas det hamnar rätt :)

Har en Ducato (Weinsberg 544) -90:a som vi precis köpt...blir första sommaren med husbil för hela familjen :)
Vi skulle vilja ha snurrstol på ena framstolen men hittar endast snurrplatta till årsm. 94 och framåt? Någon som vet om 94:ans snurrplatta passar till vår 90:a?

Tacksam för svar :)

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Snurrstol till Ducato -90:a

Hejsan och välkommen.
Jag kan tyvärr inte svara på hur lika/olika underredena är. Jag vill bara föreslå att du kollar upp ditt underrede :D, och sedan kollar någon nyare bil hos en handlare, så kanske du får en uppfattning om det är värt att anpassa eller inte.
Efter -94/-95 så har Ducaton den nyare rundare modellen på plåthytten.

Stolarna brukar för det mesta sitta fast med fyra skruvar, en i vart hörn i skenorna. Man brukar få dra stolen framåt för att komma åt de två bakre skruvarna, och stolen bakåt för att komma åt de två främre skruvarna.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026

Själv fick jag ta bort snurrplattan från min Dukato-99, då centrummuttern på snurrplattan kolliderade med det nyinköpta fritidsbatteriet.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Något att tänka på är att stolen blir 3-4cm högre .
Har du inget batteri under så kolla i Reimo katalogen för där finns även lägre underrede & snurrplatta .

ORVAR

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
3517
Medlemskap
2025

Håller med Bengt-Åke! Se upp så att Du inte plötsligt tittar in i solskyddet när Du monterat vridtillsatsen! Se tidigare länkar om detta problem! (som går att lösa)
ORVAR

Toppen