• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snurrstol till Ducato -90:a

• Startad av Startad av F.d. 2137
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 2137

Guest
Första inlägget på forumet så jag hoppas det hamnar rätt :-)

Har en Ducato (Weinsberg 544) -90:a som vi precis köpt...blir första sommaren med husbil för hela familjen :-)
Vi skulle vilja ha snurrstol på ena framstolen men hittar endast snurrplatta till årsm. 94 och framåt? Någon som vet om 94:ans snurrplatta passar till vår 90:a?

Tacksam för svar :-)

Sv: Snurrstol till Ducato -90:a

Hejsan och välkommen.
Jag kan tyvärr inte svara på hur lika/olika underredena är. Jag vill bara föreslå att du kollar upp ditt underrede :D, och sedan kollar någon nyare bil hos en handlare, så kanske du får en uppfattning om det är värt att anpassa eller inte.
Efter -94/-95 så har Ducaton den nyare rundare modellen på plåthytten.

Stolarna brukar för det mesta sitta fast med fyra skruvar, en i vart hörn i skenorna. Man brukar få dra stolen framåt för att komma åt de två bakre skruvarna, och stolen bakåt för att komma åt de två främre skruvarna.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Själv fick jag ta bort snurrplattan från min Dukato-99, då centrummuttern på snurrplattan kolliderade med det nyinköpta fritidsbatteriet.

Något att tänka på är att stolen blir 3-4cm högre .
Har du inget batteri under så kolla i Reimo katalogen för där finns även lägre underrede & snurrplatta .

Håller med Bengt-Åke! Se upp så att Du inte plötsligt tittar in i solskyddet när Du monterat vridtillsatsen! Se tidigare länkar om detta problem! (som går att lösa)
ORVAR

Tillbaka
Toppen