• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snabbkoppling grill

The Hawk

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Borås
HBK-Nr
31643
Medlemskap
2024
Hej!
Precis införskaffat en Royal Camping Gasolgrill, skulle vilja ha en snabbkoppling direkt på grillen, nu är den en lång utstickande slang nippel som i så fall måste skruvas av och på vid varje grilltillfälle. Jag har tänkt att ha ca 2-3 m slang och då så blir det väldigt otympligt att ha den lindad runt grillen och stor risk för skador på slangen med. Så frågan är: Har ngn en likadan grill som jag köpt och kan komma med bra tips på anslutning. Har tänkt ansluta grillen till flaska 2 genom att ha luckan öppen, tills jag installerat externt gasoluttag.

Peter
 

Majaa

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
601
Medlemskap
2025
Hej!
Precis införskaffat en Royal Camping Gasolgrill, skulle vilja ha en snabbkoppling direkt på grillen, nu är den en lång utstickande slang nippel som i så fall måste skruvas av och på vid varje grilltillfälle. Jag har tänkt att ha ca 2-3 m slang och då så blir det väldigt otympligt att ha den lindad runt grillen och stor risk för skador på slangen med. Så frågan är: Har ngn en likadan grill som jag köpt och kan komma med bra tips på anslutning. Har tänkt ansluta grillen till flaska 2 genom att ha luckan öppen, tills jag installerat externt gasoluttag.

Peter
Hej bilder på
 

Bilagor

  • 20210405_104432.jpg
    20210405_104432.jpg
    2,4 MB · Visningar: 110
  • 20210405_104421.jpg
    20210405_104421.jpg
    934,3 KB · Visningar: 104

The Hawk

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Borås
HBK-Nr
31643
Medlemskap
2024
Hej! Är det ingen som har en likadan grill som jag köpt? Som kan tipsa om anslutningen på själva grillen?
Cadacs passar inte och tackar för alla råd och tips om längd på slangar etc men min fråga var ju egentligen om ngn har en likadan grill och hur man löst problemet med slangen(oavsett längd) i så fall?
Peter
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Hej!
Precis införskaffat en Royal Camping Gasolgrill, skulle vilja ha en snabbkoppling direkt på grillen, nu är den en lång utstickande slang nippel som i så fall måste skruvas av och på vid varje grilltillfälle. Jag har tänkt att ha ca 2-3 m slang och då så blir det väldigt otympligt att ha den lindad runt grillen och stor risk för skador på slangen med. Så frågan är: Har ngn en likadan grill som jag köpt och kan komma med bra tips på anslutning. Har tänkt ansluta grillen till flaska 2 genom att ha luckan öppen, tills jag installerat externt gasoluttag.

Peter
Gängan på grillen är M10
Jag gjorde en M10 gänga i en mässing vinkel med rörgänga R8 eller R6 har jag för mig.
Sen drog jag på en snabbkoppling på vinkeln.
Kan ta ett kort på det och lägga upp en bild.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Hej!
Precis införskaffat en Royal Camping Gasolgrill, skulle vilja ha en snabbkoppling direkt på grillen, nu är den en lång utstickande slang nippel som i så fall måste skruvas av och på vid varje grilltillfälle. Jag har tänkt att ha ca 2-3 m slang och då så blir det väldigt otympligt att ha den lindad runt grillen och stor risk för skador på slangen med. Så frågan är: Har ngn en likadan grill som jag köpt och kan komma med bra tips på anslutning. Har tänkt ansluta grillen till flaska 2 genom att ha luckan öppen, tills jag installerat externt gasoluttag.

Peter
Bild
 

Bilagor

  • 20210405_204916.jpg
    20210405_204916.jpg
    4,2 MB · Visningar: 141
  • 20210405_204911.jpg
    20210405_204911.jpg
    3,2 MB · Visningar: 131
Toppen