• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snabbkontakt passande Schaudt EBL101

viana

HBK Intresserad
Inlägg
27
Kommun
Linköping
Hej !
Jag söker snabbkontakter med stift till mitt Elektroblock, SCHAUDT EBL 101. Hade ett stift som brann upp i somras i samband med 35 gr värme i kombination att kylskåpet var inställd på autofunktion. Laddade tydligen så pass mycket att det brann, antagligen pga av bristande kontakt antar jag. Kontaktdonet har 5 st stift på rad, nån som vet var man får tag på det? Tacksam för svar!
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Tången fanns faktiskt lite billigare än jag gissade, denna är dock inte i produktionskvalitet.

Till dessa brukar man kunna köpa lösa käftar till och klämma olika typer av don, tex vanliga Abikoskor och då kläms dom mycket bättre än den för 3-400 kr på Feltema od.

https://www.onlinecomponents.com/te-connectivity-amp-brand/905461-10528628.html

Ett tips är att vissa som säljer sådana stift kan klämma också och då kan man be dom klämma på en kort kabel på säg 20 cm och sedan skarvar man med sockerbit till bilens kabel.

Gör man så, be dom göra flera på en gång :)

Här kan man läsa hur man klämmer en kabel, det är inte bara.... !!
https://www.onlinecomponents.com/datasheet/905461.aspx?p=10528628&resource=1
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Ta med dig kablar od till en volvoverkstad så kan de pressa kabelskorna åt dig.
Eller kom hem till mig så fixar jag det. Jag har rätt utrustning, men det är en bit att köra.:)
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Vet inte hur denna fungerar men den dels måste passa stiftet dels klämma rätt och tången får inte "böja" sig, därav att priset skiljer sig.

Om du läste min länk till riktiga tänger så ser man att ju enklare tång desto mer kunskap krävs, tyvärr blir det gärna tvärtom i hobby livet, de med minst kunskap köper den billigaste tången som kräver mest kunskap.
 
Toppen