• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Snökedjor

Peking

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2025
Kan jag få hjälp att hitta snökedjor till hjul med dim. 225/65-16 det verkar helt omöjligt. Det verkar som om det är en ovanlig dim.
 
Senast ändrad:
J

Jimbo

Guest
Sv: Snökedjor

Funkar hur bra som helst. Hade dem på min gamla bil. Va skeptisk först men bad att få se på antalet sålda kontra reklamationer...... Verkar vara bra grejor.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Snökedjor

Peking det är ingen omöjlig dimension. Nu har du köpt kedjor så jag skriver till andra Master ägare. Jodå Biltema har som passar. Ni som kör Renualt Master med 225/65R16 kan köpa snökedjor på Biltema med artikelnummer 37-127 då 215/70*16 är liknande dimension. Nyvab har rätt grejor och kan detta men deras kedjor kostar mer än 189:-kronor. Biltemas är säkert helt okej då dom mest kommer att ligga i bilen, men då man skall uppför en backe eller förbi ett hinder eller köra loss så fungerar dom säkert. Fick köpa dessa nu, då där är så mycket snö i Skåne att vi även här behöver snökedjor.
Jag luras inte med bilden då Renualt, Vauxhall, Nissan och Opel är samma bil.
 

Bilagor

  • 37-127.JPG
    37-127.JPG
    50,1 KB · Visningar: 11
Toppen