• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smygehamn

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
"Fricamping" är övernattning på annan plats än campingplats eller iordningställd "ställplats". Det kan vara på gatan eller i skogen.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Fricamping borde väl vara när man sover över i bilen på en inte speciellt för ändamålet markerad plats. Har egentligen inte direkt något med
tiden att göra, utom att man stannar över natten och normalt sover. Kan både vara gratis eller avgiftsbelagd.
Avgift är väl ingen Fricamping? Avgift är Camping eller Ställplats!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.176
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Vad är enligt din åsikt skillnaden. Enligt mig så måste man transportera sig till en ”fricampingplats”
Parkering = när fordonet är parkerat enligt parkerings regler/lag, inga bord, stolar markis mm ute...
Freecamping = när fordonet är parkerad enligt parkerings regler/lag... Men man tar ut typ stolar bord markisen. mm.. I fordonets närhet.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.907
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Vi kanske behöver lite civil olydnad mot orimliga Ställ/campplatspriser samt alla ej genomtänkta kommunala beslut (husbilförbud)
Där resonerar du fel. Det är den civila olydnaden och bristande respekt för gällande regler och andra trafikanters och medborgares behov, som alltmer begränsar husbilslivet. Priserna på camping och ställplatser är givetvis ett förhållande mellan tillgång och efterfrågan.
 
Toppen