• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smartphone

F

F.d. 15776

Guest
Hej.
Jag har en Samsung Galaxyy S 19000. Den är ju försedd med navigator. Måste man vara uppkopplad på internet när man använder den.. I så fall kan det ju bli väldigt dyrt om man är utomlands.
Ska åka till Gran canaria så det vore ju bra om man kunde använda den där.

MVH
Bengt
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.505
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Smartphone

Du behöver inte vara uppkopplad den/du använder GPS ..stäng av Mobila nätverk
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Smartphone

Hej.
Jag har en Samsung Galaxyy S 19000. Den är ju försedd med navigator. Måste man vara uppkopplad på internet när man använder den.. I så fall kan det ju bli väldigt dyrt om man är utomlands.
Ska åka till Gran canaria så det vore ju bra om man kunde använda den där.

MVH
Bengt

Du måste bara se till att hu har en navigator app där du kan ladda ner kartor i förväg. (Vissa måste man ligga online med, och då kan det bli dyrt utomlands)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Smartphone

Den inbyggda Google Maps Navigation behöver vara uppkopplad vid navigering (Android). Man kan dock "förcacha" 10 kartutsnitt med en radie av ca 16 km. På så vis kan man välja ut besvärliga avsnitt på sin rutt och navigera utan att vara uppkopplad.

De flesta navigeringsappar har dock kartorna installerade i telefonens minne (ca 2 GB) och kan användas offline.

PS! Jag skulle tro att du kan förcacha hela Gran Canaria och därmed kunna använda den inbyggda navigeringen offline.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Smartphone

Jag testade att förcacha Gran Canaria i Google Maps och det räckte med 3 st. för att täcka hela ön.
 
Toppen