• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smarta saker för husbilen

F

F.d. 58621

Guest
Jag har hittat en smart pryl för att, när vi är på rull, kunna ladda bärbara enheter med USB-anslutning, bl.a. Iphonen med sin medföljande anslutningssladd. Och kunna nyttja uttaget för cigarettändaren.
Har köpt denna smarta USB-laddare för 12-voltsuttaget USB-laddare 12 volt som kostade 125 kr.
V-backen :wink:

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Smarta saker för husbilen

Jo det var en smidig grej inga sladdar och rätt pris.

Gurra

F

F.d. 2577

Guest

I vår Ducato -08 finns två "cigarettutag" bägge är kopplade över startnyckeln. Har någon kopplat om det utag som ger400w? så är permanent?
Leffe

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025

jag köpte en liknande "plupp" på Elgiganten för några månader sedan.... funkar klockrent och var verkligen behändig.

Hittar den tyvärr inte på deras internet sida och kommer inte heller ihåg vad den kostande... men något liknande i prisväg var det troligen

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jo det var en smidig grej inga sladdar och rätt pris.

Gurra

Då kanske detta är ännu bättre pris 39:- i Ullared eller på tradera :

Micro Design - Cigg till USB 12 volt på Tradera. Apple iPhone | Laddare

Dustin 95:- USB STRÖMADAPTER FRÅN CIGGUTTAG 12-24V TILL 5V 1,2A - Produktinformation

Det som är speciellt bra är ju att man slipper ett så långt utstick vilket många gånger innebär glappkontakt , dock skulle jag vilja ha USB i sidan för då slipper man ju den kontakten rakt ut .

vill man ha fasta USB så finns ju denna men den är ju lite dyr tycker jag =18 euro : USB Steckdose Dose Einbau Einbaudose 12Volt 31069 bei eBay.de: Autoelektrik (endet 06.01.11 15:21:14 MEZ)

Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

I vår Ducato -08 finns två "cigarettutag" bägge är kopplade över startnyckeln. Har någon kopplat om det utag som ger400w? så är permanent?
Leffe

Jag har kopplat om båda uttagen samt radion så att dessa går på bodelsbatteriet. Lite pilligt men det går. Under gummiskyddet i drickahållaren finns en dold skruv. Seedan är det bara att försiktigt bända loss plastbiten som cigguttagen sitter i.

F

F.d. 3910

Guest

Hej!
Jag hittade denna omvandlare på Conrad.se - Europas största postordervaruhus inom elektronik och teknik fixar 12/230V och klarar 75W konternuerligt och toppar på 95W. Fungerar utmärkt till min laptop Fujistu Siemens som behöver 65W till laddaren.
Priset på 195:- + frakt va inte helt fel. Art. nr. 512375
( se bif. bild)

Glömde lägga till, fungerar även att ladda mobiltelefon, comradion, ja nästan allt som normalt behöver 230V och ej över 75W. Man behöver inta ha en massa olika laddare för 12V osv. ta den man använder hemma, klart!! Va inte det ganska så smart, så säg?

Bilagor

• 513175_LB_00_FB_EPS.jpg
    513175_LB_00_FB_EPS.jpg
    11,1 KB · Visningar: 1.003
F

F.d. 52984

Guest

Jag har kopplat bara ett av uttagen till bodelsbatteriet. Det andrabehöver jag inte ha tändingen på för att fungera. Tar ut så mycket som möjligt på bilbatteriet för att få bättre laddning till bodelsbatteriet.
Bosse

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jajje & Yvonne;

Grejen är smart och smidig och billig , bra reserv och när inte saken kan lösas på annat sätt. Men det är onödigt ur energisynpunkt att gå från 12 till 230 och sedan till laptoppens
19. Det är bättre med en omformare 12-19.:)

Senast ändrad:
F

F.d. 3910

Guest

Hej Sharky!
Håller med dig i allt i ditt inlägg, du har helt rätt!

Toppen