• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Småfel

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Har just bytt husbil och behöver åtgärda ett par saker.
Luckan till frysfacket är löst och ramlar ner när man öppnar kylskåpet. Jag misstänker att det måste sitta någon fjäderanordning på insidan. Hur fixar jag detta?
Problem två är att det saknas en del till facket i dörren på insidan. Var kan jag hitta ett sådant? Bilen är en Chausson Welcome 35, årsmodell 2000.

Bilagor

• DSC_0237.jpg
    DSC_0237.jpg
    2,3 MB · Visningar: 6
  • DSC_0234.jpg
    DSC_0234.jpg
    2 MB · Visningar: 4
T

Teddi

Guest
Sv: Småfel

ja såg på dina bilder som du sökte reservdelar,,men ja ber om ursäkt för detta,,.

min egen tumme är placerad under höften på baksidan:D

för övrigt är det bara dom som tillhanda håller delar till electrolux,,lycka till,,

sdressen står i telefonkatalogen,,

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Elektrolux / Dometic er stedet for reservedeler. Du trenger nye hyller i dørren og deler for å fikse dørren på frysen - teddi ga et meget bra tips om hvor du kan skaffe alle disse prylene. Tipper selv at plastakslingen i frylukkan er knekt av.

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Det är förmodligen tappen i gånglederna som kuggat över i anliggningen i luckan. Om du bänder försiktigt mellan nederkant av luckan och gångledens infästning i väggen får du bort luckan. Ta sedan och stick in gånglederna i väggarna igen med den långa delen riktad framåt. Luckan monteras sedan i stängt läge. Tryck nu upp dom långa delarna på gånglederna uppåt, med en mejsel, till dom klickar i läge. Du har nu spänt fjädrarna i gånglederna så att luckan förblir stängd.
Lasse som monterat tusentals luckor på E-lux i Motala.

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022

Det var en gångled som hade spruckit. Jag har beställt nya. Tack LasseN för beskrivningen. Det var lätt att demontera och blir en barnlek att sätta ihop igen.

Toppen