• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Små gasolmätare.

H

hianders

Guest
Hej!

Det finns små gasolmätare som man trycker mot gasolflaskan för att se gasolnivån. Den mäter med hjälp av ultraljud. Har någon i klubben erfarenhet av detta hjälpmedel. Priser från 250 till 900:-.

Hasse

Sv: Små gasolmätare.

Alde visade en på Elmia mässan som Truma har gjort. Den fungerar och kostade om jag inte minns fel 795:-. Den finns troligtvis att köpa hos handlare som har Kamas sortiment.
Med bästa husbilshälsningar
Delteff

Jag köpte Trumas variant. Den fungerar bra men det krävs att man håller den ganska noga i våg vid mätning.
Leif

Vl har köpt truma, fungerar helt suveränt, lätt att handha, den har en otrolig exakthet, på några mm när. Kama har dom, priset ligger på c:a 800:- men det är den värd, tycker vi.

Hej!

Det finns små gasolmätare som man trycker mot gasolflaskan för att se gasolnivån. Den mäter med hjälp av ultraljud. Har någon i klubben erfarenhet av detta hjälpmedel. Priser från 250 till 900:-.

Hasse

Skönt att komma billigt undan. Jag bara vickar lite på mina kompositflaskor så ser man gasnivån.
Mvh
Harry Hymer

Fungerar mätaren till komposit och aluminiums flaskor?
På AGA's PK10 och troligen även alla övriga kompositflaskor, så syns innehållets nivå direkt i flaskan ytan mätare!
Vid fel eller ofördelaktigt ljus kan man hålla en lampa bakom flaskan, skakas flaskan lite så förtydligas gasolnivån i flaskan.

Hej!
Jag använder också en digital bagagevåg från Clas O. Kostnad c:a 100:-

Hälsningar

Bagagevågen har ju en nackdel...

Man måste koppla loss slangen och lyfta ur flaskan.

Kanske värt kostnadsskillnaden?

Bekvämlighet kostar :twitcy:

Tillbaka
Toppen