• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slut med husbilsåkande

F

F.d. 29815

Guest
Hej alla husbilsvänner, med gråtande hjärta, måste vi nu avstå från vår älskade husbil. Vi har åkt och njutit i över 10 år, i Europa, mest Tyskland, sista åren i Sverige, där vi har hittat öändliga pärlor, både campingar och ställplatser. Öland har blivit "vårt utland" bara ca. 200 km hemifrån. På fyra år hade vi tre olika husbilar, tills vi 2007 i augusti hittade vår drömbil, perfekt för oss, men inte så märkvärdig för andra kanske. Hobby 690 ES, med långbäddar, hel garderob, stort sep. frysfack, stort kylskåp osv. Vi hade fått allt tyckte vi, sedan åtta år har maken blodcancer, därav kortare resor, men vi hoppades vi kunde åka i sommar också, men tyvärr har läget försämrats, så vi måste sälja. Vi får fortsätta läsa om andras resor och upplevelser, och vi önskar alla en underbar vår och sommar 2012.
NJUT!
Ingrid o Dennis
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Slut med husbilsåkande

Tänker på er också!

Hoppas att allt går bra!

Ha en så trevlig sommar som möjligt!

Ha det gott!
 

Misse

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Skara
HBK-Nr
8751
Medlemskap
2024
Sv: Slut med husbilsåkande

Önskar Er en så bra sommar som det går! Njut av minnen o tack för den tankeställare som vi får genom er. Vi är snart 70 o hämtar första HB om någon vecka, dags att ta tag i den stund som är kvar. Styrkekramar till Er!/Solweig
 
F

F.d. 29815

Guest
Sv: Slut med husbilsåkande

Tack alla för era tankar och engagemang, vi bor på landet och hoppas vi får njuta våren och sommaren hemma på vår altan, livet går vidare men i annan form, vi hoppas verkligen vi får fina år med våra barn, barnbarn + våra underbara "husbilshundar", de
var alltid först i bilen, när vi skulle packa. Vi har försökt ta vara på livet och njutit av både
små och stora ting.
Ingrid
 
T

Teddi

Guest
Sv: Slut med husbilsåkande

ingnis,,ja vet inte vem ni är,,men självfallet tar ja till mej,,tänk,,denna själklarhet som infinner sej ibland,,att man bara får råda över varandra,,man vet aldrig,,ja hoppas vekligen att din gubbe får rätsida på detta,,
som du skriver,,barn--barnbarn,,så klart att man vill vara med,,så visst,,mina tankar går till er,,

ock ja hoppas på de bästa,, ha de gott,,teddi,,
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Slut med husbilsåkande

Jag tänkte trycka på "tack-knappen" men jag vill uttrycka min sympati med några skrivna ord i stället.

Det är så tråkigt när sjukdomar sätter stopp för något trevligt ett par kan göra tillsammans, som att dela ett husbilsintresse.
Jag hoppas att ni finner något annat gemensamt som ni kan egna er åt i stället.

Bästa hälsningar
Olle Jonsson
 
Toppen