• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

slippa mobilläge på surfplatta

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
'Köpte en Samsung galaxy tab.*Någon som vet hur man ställer in så att den slutar styra mig till siters mobilversioner?
Går jag in på tex Mobile.de hamnar jag på M.Mobile.de där jag har mindre valmöjligheter. Går tex inte att söka på husbilar, vilket så klart inte är ok. :msn_angry:

F

F.d. 4220

Guest
Sv: slippa mobilläge på surfplatta

Detta fungerade på min Galaxy Tab:
Change User Agent

//Stefan

(Jag kan senare i eftermiddag göra en översättning och lägga in stegen här direkt.)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Denna omställning händer inte på iPad:

bild-797252.PNG

F

F.d. 25168

Guest

'Köpte en Samsung galaxy tab.*Någon som vet hur man ställer in så att den slutar styra mig till siters mobilversioner?
Går jag in på tex Mobile.de hamnar jag på M.Mobile.de där jag har mindre valmöjligheter. Går tex inte att söka på husbilar, vilket så klart inte är ok. :msn_angry:

Dom siter der har mobilversion, er der på alle, nederst på sidan hvor du kan välge mobilversion eller web version ( google kalder web, klassisk :) )

SC20120115-101634.jpg
Har du trykket på Zur website

SC20120115-101609.jpg
Kan du bruge mobile, som fra dator

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

TACK!!
Ögonen man blir blind på först är det någon klok person som myntat :msn_embarrassed: .

F

F.d. 4220

Guest

OK, nu är jag hemma igen och tänkte att jag skulle skriva av guiden om hur man gör för att hindra webbsiter från att visa innehållet i en mobilvariant.

Carnevals tips fungerar säkert och alla siter med särskild mobilversion har antagligen en sådan länk i nederkant. Men om man inte tycker det finns någon anledning att visa några sidor i mobilversion, så använd nedanstående steg för att ändra webbläsarens grundinställning.

Bakgrunden till varför det blir fel är för att webbläsaren identifierar sig som "Android", men att många siter fortfarande tolkar detta som den äldre inställningen "Android Mobile". Lösningen är att istället låta sin webbläsare säga att den är en "Desktop" istället. Detta tips bör fungera på alla tablets med Android 3.x.

1. Öppna Webbläsaren på plattan.
2. Skriv följande i adressfältet: about:debug ta Enter.
3. Öppna webbläsarens inställningar genom knappen med tre linjer allra högst upp till höger.
4. Välj "Inställningar"
5. Välj "Felsök" i listan till vänster.
6. På fönstrets högersida, välj "UAString" och välj "Desktop" istället för "Android".
7. Tryck på returknappen längst ner till vänster, för att gå ur inställningsmenyn.
8. I adressfältet, skriv åter about.debug och ta Enter för att återgå i normalläge.

Nu visas alla siter som om du satt vid en vanlig dator.
Det kan vara så att inställningen återställs om plattan startas om, det har jag inte provat (än).

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Många vet inte ens hur man stänger av den. Tack vare ett stort batteri och att de inte drar ström i standbyläge räcker det att ladda varannan natt trots flitigt användande.

F

F.d. 4220

Guest

Nej, jag stänger inte av den helt, däremot går den ju ner i viloläge när den inte används. Jag använder den dagligen, så det är ingen idé att stänga av den helt..
Den drar inte så mycket i viloläget heller, så jag laddar den en eller ett par gånger i veckan.

Men dessutom så triggade din fråga mitt intresse i frågan (har också retat mig på att ibland hamna på mobilsiter). Så jag letade upp en lösning i morse, jag har helt enkelt inte hunnit stänga av den än. :)

//Stefan

Edit: Fick ju prova. :) Inställningen ligger kvar efter omstart på min tab som är uppdaterad till Android 3.2.

Senast redigerad av en moderator:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Min går tillbaka till mobilläget efter omstart även om det står deskstop :quest:. Har 3.1, men kör uppdateringen just nu till 3.2. testar igen därefter..

Toppen