• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slingbox

F

F.d. 50334

Guest
Hej
Kan någon förklara på ett lättbegripligt sätt hur jag kopplar upp min slingbox . Jag tycker jag gör som det står men när jag ska koppla upp slingboxen så hittas den inte .

Jag har kopplat scartkabel från slingboxen till tv , den andra
kabeln till routern, jag har även kabel mellan modem och router och datorn är ju givetvis kopplad till routern .

Ulf

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Slingbox

Vad menar du med "koppla upp"? Menar du rent fysiskt med kablarna, eller programvarumässigt, skapa konto, logga in, Internatanslutning etc?
Hur långt kommer du?

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2029

Hej
"Jag har kopplat scartkabel från slingboxen till tv , den andra kabeln till routern"

Du skriver inget om var din TV signal kommer ifrån. Har du en Boxer-Box, Canal Digital, ViaSat eller vad använder du? Den boxens signal skall till Slingboxen.

Sedan skall Slingboxen kopplas till TVn och internet. TVns fjärr används bara till TV av/på samt ljud. TVn behöver inte vara på annat än när du vill se hemma.
Mottagarboxen fjärr används till kanalval, programguiden etc.

Så, vilken programkälla har du? Undrar Björn

F

F.d. 50334

Guest

Det är när jag ska göra inställningarna till slingboxen , som det säger att dom inte kan hitta den .
Frågan är för mig om jag har kopplat upp mig rent fysiskt korrekt, eftersom dom inte kan finna någon koppling .

F

F.d. 50334

Guest

TV:n är bara kopplad med antennkabel, har inga box av något slag . I fastigheten finns det Com Hem .

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Vi har kopplat slingboxen till videobandspelaren. Jag har för mig att det ska vara en sådan eller en box av nåt slag, tror inte det fungerar med att koppla den till tv.

Toppen